TOP

Thuiswinkel-keurmerk bekender bij webshoppers

Webshoppers raken steeds meer bekend met het keurmerk Thuiswinkel Waarborg voor 'winkelen op afstand'. Uit een steekproef van TNS NIPO blijkt dat 82% van de ondervraagden het logo van de belangenvereniging herkent. In 2005 was dit percentage nog 50%.

Verder blijkt onder de respondenten, ruim 300 pc-bezitters van 18 jaar of ouder, dat 66% eerder geneigd is een product te kopen als het Thuiswinkel Waarborg op een site staat vermeld. Wanneer het keurmerk ontbreekt, is dat voor 33% van de ondervraagden een reden om juist niet via die webwinkel te kopen.  

Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, laat via een persbericht weten dat hij tevreden is met de resultaten van het onderzoek.”Het tekent de enorme ontwikkeling die Thuiswinkel.org en haar keurmerk de afgelopen jaren hebben doorgemaakt.”
Nederlandse consumenten kochten vorig jaar voor €4,85 miljard aan producten en diensten via internet, catalogi of post, dat is 24% meer dan in 2007.

Meer resultaten uit het onderzoek zijn op de website van de thuiswinkel te vinden.