TOP

Thuiswinkel Awards 2011: modewinnaars xl-shops

Donderdag 24 maart zijn de Thuiswinkel Awards voor 2011 uitgereikt. Naast de vakprijzen voor Beste Starter, Beste Mobiele Webwinkel en Beste Webwinkel Award, werden de publieksprijzen uitgereikt aan de xl-shops.

Tijdens het Gala van de Thuiswinkel Awards in Noordwijk aan Zee heeft de jury Wehkamp.nl uitgeroepen tot Beste Mobiele Webwinkel van 2011. Bol.com mocht de vakprijs voor Beste Webwinkel in ontvangst nemen en eco-website Yumeko.nl werd uitgeroepen tot Beste Starter.

Publieksprijzen
Naast de vakprijs voor Beste Mobiele Webwinkel sleepte Wehkamp.nl ook twee publieksprijzen in de wacht: de prijs voor beste damesmodewebwinkel en de prijs voor best woonwebwinkel. In totaal wonnen 21 xl-webwinkels, met een omzet hoger dan 3 miljoen, een publieksprijs. Score.nl won de prijs voor beste herenwebwinkel en Simplycolors.nl mocht naar huis met de prijs voor beste baby- en kindermodewebwinkel. Andere prijswinnaars waren Otto.nl (lingerie en ondermode), Omoda.nl (schoenen) en Futurumshop.nl (sport). Klik hier voor de winnaars in de overige categorieën.

Thuiswinkel Awards
Volgens Ed Nijpers, voorzitter van Thuiswinkel.org, hebben de winnaars laten zien dat ze weten wat de klant wil en hier actief op inspelen. “Dat is kenmerkend voor de hele thuiswinkelbranche, waar ook dit jaar een positieve groei van 11 procent te zien is”, aldus Nijpers in een persbericht. De Thuiswinkel Awards worden jaarlijks georganiseerd door branchevereniging Thuiswinkel.org. Het Nederlandse publiek kon via de website stemmen op de beste webshop voor de publieksprijzen. De winnaars van de vakprijzen werden gekozen door een jury.

Xs-shops
Begin deze maand werden de Thuiswinkel Awards voor beste kleine webshops, met een omzet lager dan drie miljoen, uitgereikt.  Onder andere streetwearwebshop Label54.nl, Sloggies.nl en Kinderkleding.nl mochten een award in ontvangst nemen.