Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

The Bakery: eerste jeanswinkel van Only for Men

In maart lanceert mannenmodewinkel Only for Men zijn eerste jeansconcept: The Bakery. De ambitie is om de meest spraakmakende jeanswinkel van Nederland te worden.

Een jeanswinkel in een oude bakkerij, in de Bakkerstraat van het Brabantse Reusel. De keuze voor ‘The Bakery’ als naam voor het eerste jeansconcept van Only for Men lijkt op basis van dit gegeven niet zo vreemd. Toch gaat het bakkersverleden volgens Only for Men een veel grotere rol spelen dan alleen in de naam. Het bakkerijthema is geen toevoeging, maar een origineel vertrekpunt en een statement, zo stelt de winkel in een persbericht.

Jeans in broodzak

In The Bakery worden denim en aanverwante producten van hoge kwaliteit verkocht aan echte denim lovers. Een doelgroep van voornamelijk jongens en mannen van 16-40 jaar, die gaan voor ‘karakter en een eigen signatuur’. In een authentieke, nostalgische bakkerij-setting wordt de kleding van merken als Diesel, Denham en Scotch & Soda, letterlijk in een broodzak meegegeven. In het pand zat voorheen de eerste Only for Men winkel van het familiebedrijf, dat in 2002 werd opgericht en inmiddels 10 filialen heeft.

Nieuwe winkelbenadering

The Bakery moet een ontmoetingsplaats worden, waar denim-fans ervaringen kunnen uitwisselen en tegelijkertijd kunnen genieten van het versgebakken ‘signature bread’ van The Bakery. De nieuwe winkel wordt namelijk weer een echte bakkerij en gaat dan ook naar brood en graan ruiken. Zo blijven de authentieke oven, werkplaats en verkoopbalie in de winkel aanwezig. Eigenaar Only for Men wil hiermee de primeur brengen van een nieuwe, creatieve winkelbenadering in fashion retail. De officiële opening staat gepland op woensdag 4 maart.