TOP

Textilia Mode Experience 2012 van start

Vanochtend, maandag 5 november 2012 om 10 uur is Textilia Mode Experience van start gegaan. De zese editie van het event staat in het teken van 'Klanten bereiken, beroeren en verleiden'.

Sanne Groot Koerkamp opende Textilia Mode Experience 2012 met een inspirerende aankoopervaring op een Marokkaanse markt. Het was de verkoper die haar het beste gevoel gaf, mocht haar een tas verkopen.

Daarna nam Jonneke Heins van GfK Panel Services het spits af met cijfers over de modebranche. Aan de hand van cijfers bevestigt de keynote spreker op TME 2012 de krimpende markt. Het aantal kopers van vrouwenmode bijvoorbeeld mag dan stabiel zijn, per koper wordt er 5% minder besteed. Toch is het volgens Heins echt mogelijk om van de kleinere taart een grotere punt te pakken. “Online is bijvoorbeeld nog altijd groeiende. Realiseer je dat als je niet online bent, je in elk geval 9% van de bestedingen aan mode via dit kanaal sowieso misloopt die je op een andere manier zult moeten goedmaken. Er wordt ook vaak gefocust op een jonge doelgroep, terwijl de 50-plusvrouw zich veel kooplustiger toont.” Het advies van Heins: “Kom in contact met je klant. Dat kan op de winkelvloer, via marktonderzoek en via social media. Wie zijn klant betrekt bij zijn beslissingen, maakt dat klanten zich betrokken voelen. en een betrokken klant is loyaal.”

Programma met Keynotes en Experiences

Keynotesprekers die vandaag nog zullen volgen zijn: Frank Quix (Q&A Research & Consultancy), Nel de Jager (winkelstraatmanager Haarlemmerdijk), Sabien Duetz van Bien Innovation, Chantal Riedeman (Shopology en Shopoloog) en Christine Boland (Trendwatcher). Verder zijn er Experiences te volgen van: Ingrid Slabbaert (Claudia Sträter), Robert van der Linde (Now the Moodstore in Rotterdam), Nick van Aalst en Michiel Haverlag (Hutspot in Amsterdam) en Walter en Chantal Vermeer, (vrouwenmodezaak Mevrouw Vermeer in Tilburg)

Volg TME 2012 via Twitter
Benieuwd wat zich allemaal tijdens het event afspeelt, maar ben je er zelf niet bij? Op Textilia.nl vind je deze week het belangrijkste nieuws.  Je kunt het event ook direct via Twitter volgen met de hashtag #TME2012.