Textilia Jaaroverzicht: het nieuws in oktober 2017

December is traditiegetrouw de tijd van het jaar voor terugblikken en het samenstellen van lijstjes. Op Textilia.nl vind je overzicht van 2017. Vandaag: wat gebeurde er in oktober? Jan Meerman zei in het FD dat veel moderetailers op de armoedegrens zaten en de FNV was het daar niet mee eens. Ook was er een nieuw regeerakkoord: wat zijn de gevolgen voor de moderetailer? En wat zijn de vrouwenmodetrends uit Milaan, New York en Londen voor zomer 2018?

Jan Meerman: helft zelfstandige moderetailers zit rond de armoedegrens

Volgens Jan Meerman is de kaalslag voor zelfstandige moderetailers nog in volle gang, zegt hij in Het Financieele Dagblad. ‘De helft van hen maakt nauwelijks winst en zit rond de armoedegrens.’ Hij zegt dit naar aanleiding van de looneis van 3,5% van de FNV. Maar de vakbond ziet dat anders: ‘Als je in dit economische klimaat nog steeds geen geld kunt verdienen, dan ben je een ondernemer van niks.’

De visie van Douma Mannenmode: ‘Het huidige inkoopsysteem is achterhaald’

In oktober 2017 geleden vierde Douma Mannenmode in Zwolle zijn 40-jarige bestaan. Eigenaar Richard Kroes heeft in al die jaren het nodige zien veranderen: “Mannen winkelen tegenwoordig heel anders dan vroeger. Het is minder voorspelbaar.”

Wat betekent het regeerakkoord voor de moderetailer?

Op 10 oktober presenteerde de nieuwe coalitie onder leiding van de huidige premier Mark Rutte het nieuwe regeerakkoord. Voor ondernemers verandert er wel het een en ander. We zetten het voor je op een rij.

Verder in oktober: 7 dingen die je moet weten over About You, vrouwenmodetrends uit Milaan, New York en Londen voor zomer 2018 en de doorstart McGregor en Gaastra blijkt kansloze operatie.

Dit waren de best gelezen artikelen in oktober 2017:

7 dingen die je moet weten over About You
Jan Meerman: helft zelfstandige moderetailers zit rond de armoedegrens
De visie van Douma Mannenmode: ‘Het huidige inkoopsysteem is achterhaald’
Annette van Toor: ‘Werken in de winkel zit in mijn dna’
Doorstart McGregor en Gaastra blijkt kansloze operatie
5 vrouwenmodetrends uit New York voor zomer 2018
Gardeur voorlopig uit de financiële problemen [update]
Wat betekent het regeerakkoord voor de moderetailer?
5 vrouwenmodetrends uit Londen voor zomer 2018
5 vrouwenmodetrends uit Milaan voor zomer 2018