Textilia Jaaroverzicht: het nieuws in juli 2017

December is traditiegetrouw de tijd van het jaar voor terugblikken en het samenstellen van lijstjes. De komende weken vind je op Textilia het overzicht van 2017. Vandaag: wat gebeurde er in juli? Welke nieuwe modemerken waren er te zien op Modefabriek en wat vonden retailers ervan? Wie is de nieuwe eigenaar van Nickelson. En hoe reageren grote labels op de veranderende inkoopstrategie van ondernemers?

Zo reageren grote labels op de veranderende inkoopstrategie van ondernemers

In de Street X Active-special van juli 2017 vertellen retailers dat ze steeds vaker de voorkeur geven aan kleinere labels, boven de bekende A-merken. We vroegen grote leveranciers als G-Star, Denham, Anerkjendt en Just Brands, om hun visie op dit actuele onderwerp. “Wat ons betreft kan eigen retail omzet-technisch prima bestaan naast onze wholesale-activiteiten.”

Dit zijn ze: alle winnaars van de Dutch Retail Experience Awards 2017

De winnaar van de Dutch Retail Experience Award 2017 werd op 9 juli bekend en het is een bijzondere modezaak in Amsterdam. Maar er zijn meer awards uitgereikt. Zo zijn er ook publieksprijzen verdeeld en zijn er ook nog 5 juryprijzen. Bekijk ze nog eens allemaal hier en lees waarom de jury juist deze winkels uitkoos. Textilia interviewt de komende maanden alle winnaars over het geheim van hun succes.

Modefabriek zomer 2017: dit vonden retailers ervan

Wie bezochten er 9 juli de Modefabriek? Welke trends zien zij voorbij komen? En wat gaan zij zeker inkopen? Textilia vroeg vier retailers op de beurs om hun mening. “De merken hebben veel aandacht besteed aan hun stand.”

Verder in juli: Nickelson heeft een nieuwe mede-eigenaar, welke nieuwe modemerken waren er te zien op Modefabriek en de modeketen Witteveen moest het onderspit delven.

Dit waren de best gelezen artikelen in juli 2017:

1. Dit zijn ze: alle winnaars van de Dutch Retail Experience Awards 2017
  2. Modefabriek zomer 2017: dit vonden retailers ervan