TOP

Te zien op de Modefabriek: mannenmodemerk l’Armatura

Het beurzenseizoen is dé tijd om inspiratie op te doen en nieuwe merken te spotten. Wij selecteren alvast een aantal merken die te zien zijn op de Modefabriek. Deze keer is dat het luxe mannenmodemerk l'Armatura.

Hoe ziet de nieuwe wintercollectie er uit?

Tim van der Roest van l’Armatura: “De collectie voor winter 2012/13 bestaat uit rijke herfsttweeds en grof gebreide jerseys met aansprekende ruiten in sprekend rood en flessengroen. We gebruiken luxe Italiaanse doeken en produceren in Portugal.”

Wat is het key-item?

“We brengen colberts in grof gebreide jerseys, maar ook double-breasted colbert met een twist.”

Wat is jullie doelstelling voor 2012?
“Om de retailer te helpen bij het behalen van een zo hoog mogelijke doorverkoop. Daarvoor is een commerciële collectie essentieel, maar we ondersteunen verder door een coulant retouren-beleid, het snel aanvullen vanuit de voorraad en het omruilen van series. Dat deden we het afgelopen seizoen al bij retailers waar een bepaalde kleur niet goed verkocht en bij anderen juist wel. Het is een behoorlijke investering en vraag discipline, maar deze aanpak is voor ons succesvol gebleken.”

Is het moeilijk om in tijden van recessie te groeien?
“Ja! Laten we er geen doekjes om winden: het is heel uitdagend. Groeien kost geld en liquiditeit is een heet hangijzer. Banken laten het afweten waardoor onderling vertrouwen tussen zakenpartners heel belangrijk is geworden. Ondanks alle informatie die we vanuit de markt krijgen en tot ons nemen, kiezen we heel bewust onze eigen weg in styling en vormgeving. Dat is de kracht van l’ Armatura.”

De collectie is te zien op het Deco-platform op de Modefabriek dat op 22 en 23 januari in de Amsterdamse Rai plaatsvindt. Inkoopprijzen: colberts vanaf €107, pakken vanaf €139 met een marge van 2.8.