TOP

Supertrash voortaan exclusief voor winkeliers

Het merk Supertrash wordt vanaf de zomercollectie 2016 uitsluitend verkocht via wholesale. In de eigen winkels en webshop verkoopt oprichter Olcay Gulsen voortaan alleen nog het nieuwe merk ST.studio.

Olcay Gulsen presenteerde deze week haar nieuwe gloedmerk ST.studio, dat volwassener, ingetogener en luxueuzer is dan Supertrash. Het merk is ook iets hoger gepositioneerd in prijs en bedoeld voor een iets oudere doelgroep (30-45 jaar). De eerste collectie, voor voorjaar 2016, is sinds deze week te koop in de eigen winkels en webshop. Naast de seizoenscollecties komt ST.studio met een karakteristieke Essentials-lijn, met tijdloze klassiekers van goede kwaliteit.

STstudio2STstudio3STstudio4 

Olcay Gulsen licht op de nieuwe website van ST.studio toe: “Ik begon Supertrash tien jaar geleden om het gat te dichten tussen high street fashion en designermerken. Ik denk dat ik daar in geslaagd ben, waar ik heel trots op ben. Maar de wereld is veranderd en ik ook. Vrouwen willen tegenwoordig meer dan fast fashion, ze hunkeren naar iets dat blijvend is. Iets minder oppervlakkig en kortstondig. Daarom heb ik besloten een nieuw merk te lanceren: ST.studio. Een merk dat echte karaktervrouwen bedient. Want mode is meer dan alleen de buitenkant.”

STstudio5STstudio6STstudio10

Achter de schermen is Gulsen al een jaar bezig met de voorbereidingen. Zo heeft ze alle 30 SuperTrash winkels in binnen- en buitenland in eigen beheer genomen. Des zijn voornamelijk in Nederland gevestigd, maar ook in België, het Verenigd Koninkrijk, Hongkong en Qatar. De komende maanden worden alle winkels omgetoverd tot ST.studio brandstores, gericht op inspiratie en service en met een sterke connectie naar het online platform. De Supertrash-winkels aan de Leidsestraat in Amsterdam en op het Noordeinde in Den Haag worden volgende week heropend volgens het nieuwe ST.studio concept. Daarnaast ligt de focus op shop-in-shops in toonaangevende warenhuizen wereldwijd, waarvan de eerste deze maand in de Amsterdamse Bijenkorf wordt geopend. De webshop en social media acounts zijn al ‘om’. Het merk Supertrash heeft geen eigen website (en webshop) en is niet meer te vinden op social media.

STstudio8STstudio9STstudio7

De collectie van Supertrash blijft jong, modieus en opvallend en wordt alleen nog via multibrandstores verkocht, met iets lagere prijzen dan voorheen. Dat de collectie niet meer verkrijgbaar is via de webshop en eigen winkels van het merk betekent voor winkeliers dus een stuk exclusiviteit. Supertrash is in 16 landen verkrijgbaar en heeft in Nederland meer dan 300 verkooppunten.