TOP

Summum Woman bestaat 12,5 jaar

Deze week viert Summum Woman haar 12,5 jarig bestaan. Een mijlpaal voor het Nederlandse dameskledingmerk, dat ooit begon met het ontwerpen van private label-collecties in een oud schoolgebouw in Amsterdam-Noord.

In december 1998 is Summum Woman opgericht door Jos en Jorien Wijker en zij hebben nog steeds de dagelijkse leiding in de organisatie. Jorien houdt zich voornamelijk bezig met het creatieve gedeelte (styling) en Jos richt zich meer op alle commerciële belangen.

Inmiddels is Summum Woman uitgegroeid tot een gerenommeerd dameslabel, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam-West. Er zijn momenteel 290 verkooppunten in Nederland, waarvan twee brandstores in Bergen en Heemstede. Wereldwijd heeft het label 600 verkooppunten.

Segment
Het merk positioneert zich in het middenhoog segment. De doelgroep zijn vrouwen vanaf 25 jaar, maar het animo voor Summum Woman is niet per definitie leeftijd- of  inkomen gebonden. De designers van het label verwerken en mixen vaak verschillende stoffen en materialen in hun ontwerpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van bijv. leer, zijde, (eco)katoen en inox.

De inspiratie voor het ontwerpen van de collecties wordt niet alleen gehaald uit trends, maar ook uit de liefde voor een puur product, met soms een vleugje nostalgie, en fascinerende plaatsen waar ook ter wereld.

Collecties
Vier maal per jaar brengt Summum Woman een collectie uit, afgestemd op de vier seizoenen, onderverdeeld in acht levermomenten. Geheel nieuw in het afgelopen seizoen (Summer 2011) seizoen waren de ‘flash’ leveringen.

Missie
De missie van Summum Woman is het ontwerpen, produceren en verkopen van veelzijdige, hoogwaardige collecties die samenhang vertonen met het algehele modebeeld, maar toch telkens vernieuwend zijn. De visie is het ontwerpen van een hoogstaande collectie voor de elegante, zelfbewuste vrouw, die stijlvolle kleding draagt op elk moment van de dag.