TOP

Suitsupply stelt ex-Coolblue’er aan voor sterkere online groei

Nick Lenten, de eerste werknemer van Coolblue, is per 1 mei 2017 begonnen als chief customer officier bij Suitsuppy. Hij is aangenomen om de online groei en omnichannel-aanpak van het pakkenmerk te doen versterken.

Lenten stapte eind 2016 al op bij Coolblue, waar hij zestien jaar heeft gewerkt. Voordat hij aan de slag ging bij Suitsupply, is hij bezig geweest met adviseren en investeren, zo vertelt hij aan Twinkle. “Hier heb ik te maken met een andere, maar zeker hyperpersoonlijke klantfocus”, aldus Lenten.

Google

Mode is volgens Lenten wel een heel andere business dan die van Coolblue: “Suitsupply is mode, het gaat om eigen producten, het moet altijd fantastisch passen en het is internationaal. Daar komt bij dat er online nog veel is te doen, om er nog meer uit te halen. Er zoeken maar weinig mensen op ‘blauw pak’ in Google, zeker niet in Polen bijvoorbeeld. Vertrouwen winnen is in deze tak van sport nóg belangrijker. Dat trekt me aan.

Suitsupply won twee jaar geleden al de Omnichannel Awards tijdens de European E-commerce Awards in Barcelina. ‘Suitsupply is ver in online stijladvies en met één druk op de knop komt er een stylist naar je huis,” zegt Lenten. “We gaan nieuwe proposities ontwikkelen en daar heb ik zin in. Suitsupply is niet bang om de grenzen op te zoeken, online en offline succesvol te combineren.’

Behalve in e-commerce investeert Suitsupply sterk in internationale expansie. Zo opende het merk onlangs winkels in China en de Verenigde Staten.