TOP

Suitsupply onderzoekt mogelijkheid cosmetica-corners

Suitsupply komt volgend jaar met cosmeticacorners. De mannenmodeketens zal deze in twee winkels gaan testen. Textilia vroeg eigenaar Fokke de Jong naar de nieuwe plannen.

Wanneer staan de corners in de winkels?
“Het is heel prematuur, dus veel kan ik er nog niet over vertellen. We zitten in de oriëntatiefase en zijn op dit moment op zoek naar mensen met de juiste expertise, vandaar de vacature op onze internetssite. Het is niet zo dat we er veel haast bij hebben, maar het plan is om de corners volgend jaar bij twee van onze grootste winkels te gaan testen. Tegelijkertijd zullen we de producten ook online aanbieden. Ik voorzie hier een grote markt.”

Waarom starten jullie met cosmetica?
“Suitsupply moet een duidelijke bestemming zijn voor mannen bij wie carrière en verzorging centraal staat. Dus met pakken, riemen, schoenen en cosmetica. Zo startten we anderhalf jaar geleden ook al schoenencorners.”

Welke producten gaan jullie verkopen?
“Alles wat een man nodig heeft; van het scheren totdat ze de deur uitgaan. Dus alle basics, zoals deodorant en aftershave en producten met een toegevoegde waarde zoals crèmes waarvan je er na een lange vlucht of avondje stappen snelweer fit uitziet. Make-up, zoals een oogpotlood kom je bij ons denk ik niet snel tegen. We blijven een mannenmerk.”

Zijn het A-merken of ook eigen producten?
“We geloven in een breed assortiment geuren. We onderzoeken daarnaast ook of we crèmes onder ons eigen label kunnen brengen.”

Nog even over de Shameless campagne.. Heeft de heisa eromheen nog vruchten afgeworpen?
“We zagen ook voor Shameless groeiversnelling, maar deze is tijdens de campagne wel versterkt. Helaas is niet te achterhalen of het werkelijk hier door komt. Het verkeer op de website is in ieder geval wel sterk gestegen.”