TOP

SuitSupply onder vuur door topless modellen

Het Nederlandse modelabel SuitSupply is wederom in opspraak wegens een nieuwe campagne met halfnaakte modellen.

De nieuwe reclamecampagne van het Nederlandse modelabel SuitSupply is niet goed ontvangen in de Verenigde Staten, omdat die seksistisch zou zijn. Dat meldt Daily Mail.

Ongecensureerd
Er zijn twee versies van de campagne ontwikkeld. Bezoekers van de website van SuitSupply kunnen kiezen tussen de ongecensureerde of de gecensureerde versie. In de ‘blote’ campagne dragen de mannelijke modellen pakken van het modelabel en worden omringd door een veel topless vrouwen. Bezoekers die voor de gecensureerde versie kiezen krijgen de vrouwen te zien in bikini’s en overhemden.

Minder verkopen
De reclame wordt door veel mensen als aanstootgevend beschouwd. Een aantal consumenten heeft zelfs aangegeven niet langer kleding te kopen van het modelabel door de ‘blote’ campagne. Anderen vinden dat SuitSupply op zoek moet naar een nieuw reclamebureau.

Oversekst
Het label ontving veel ongenoegen over de nieuwe campagne tijdens een chatsessie met medewerkers van de flagship-store in New York. Deelnemers aan de sessie beschuldigden SuitSupply ervan dat vrouwen als objecten worden neergezet en vonden de beelden ‘oversekst’. Het modelabel heeft nog niet gereageerd op de commotie.

Shameless
De pakkenmaker heeft al vaker kritiek ontvangen op reclamecampagnes. In het jaarverslag van de Reclame Code Commissie over 2010 heeft SuitSupply zelfs de top drie gehaald van campagnes met de meeste klachten. In de Shameless-campagne worden de mannen in pak ook vergezeld door (half) naakte vrouwen, wat 114 klachten opleverde.