TOP

Succesvolle start van MBT shop-in-shop bij Feijer schoenen Hoogeveen

De eerste shop-in-shop van het schoenenmerk MBT in Nederland is een feit. Feijer schoenen in Hoogeveen heeft sinds kort de beschikking over ruim 15 vierkante meter MBT branded verkoopruimte.

Volgens Pieter Feijer, de eigenaar van Feijer schoenen, groeide MBT qua beschikbare ruimte uit zijn jasje. Bovendien merkten zij dat de POS materialen die MBT levert, gecombineerd met het unieke uiterlijk van de schoen, enorm de aandacht trokken. “Nagenoeg al onze klanten lopen naar de hoek waar MBT gepresenteerd staat. In deze nieuwe situatie kunnen we onze klanten optimale service bieden en komt het product veel beter tot zijn recht.”

Goede combi

Het plaatsen van een shop-in-shop concept past binnen de distributiefilosofie van MBT zo laat sales en marketing manager Ramon den Uijl weten via een persbericht. “MBT is een premium merk met unieke USP’s . Die kunnen we in zo’n shop-in-shop beter communiceren dan wanneer de MBT tussen de ander producten op de plank staat. Zo gebruiken we shelves in de vorm van de sensor, maken we gebruik van blow ups die de voordelen van MBT uitleggen en verwerken we bewegend beeld in de ruimtes.” En voegt hij toe: “Het interieur past perfect bij MBT: Topkwaliteit, strak design en multifunctioneel.”

In navolging van de eerste succesvolle MBT shop in shop worden er de komende maanden diverse nieuwe projecten opgestart. Den Uijl: “We hebben geconstateerd dat in die winkels waar MBT apart en op duidelijk herkenbaar POS materiaal gepresenteerd is, veel meer consumenten het product bekijken, aanpassen en uiteindelijk kopen.”