Style without limits: “Accentil is voor elke vrouw!”
Beeld: Accentil
Je startte Accentil ruim twee jaar geleden, met welke drive?
“Met een flinke dosis lef en realistisch zelfvertrouwen! Ook had ik de financiële middelen, dat heb je echt nodig om je merk te starten in de huidige tijd. In 2023 is ons familiebedrijf verkocht, hierdoor kreeg ik de mogelijkheid om Accentil op te zetten. Niet alleen financieel gezien, maar ook vooral kijkend naar tijd en ruimte. Hiervoor werkte ik acht jaar lang in het familiebedrijf – in de werkplek inrichting, iets totaal anders. Maar ik zat wel met veel architecten aan tafel, dus ik had dagelijks te maken met styling, stoffen en ontwerpen. En we hebben ook altijd onze eigen productie in o.a. Azië en Europa gehad. Ik kreeg daardoor al op jonge leeftijd mee hoe het is om een merk met eigen productie te hebben. We waren fabrikant en we leverden aan de B2B. Mijn voorliefde voor kwaliteitsmode is al eerder ontstaan, toen ik vanaf mijn vijftiende ben gaan werken bij River Woods en McGregor. Vanuit daar stuitte ik eigenlijk al op de volgende vraagstukken: Waarom worden er bepaalde kwaliteiten gebruikt welke de vrouw niet optimaal complimenteren en het gebruiksgemak tegelijkertijd vergroten, ongeacht size of leeftijd? Niet wetende dat ik op mijn zesentwintigste mijn eigen modemerk zou hebben en (onder andere) hierin het verschil wil maken.”
En hoe ben je toen precies begonnen?
“Vanuit pen en papier ben ik gaan sourcen naar tekenaars. En zo ben ik bij mijn eerste designer, Christa terecht gekomen. Bepakt, met al mijn tekeningen en ideeën, zijn we samen koffie gaan drinken bij van der Valk in Amersfoort. Ze vroeg mij gelijk of ik nagedacht had over budget. En dat had ik, want in de tegenwoordige tijd zet je geen merk meer op met een minimaal budget. Alles is duurder dan het ooit geweest is, zo ook voor ons als merk. Het klikte tussen ons en bij haar heb ik toen mijn creatieplan neergelegd. Christa is vandaag de dag nog steeds part of team Accentil en pakt de gehele productietak op, het technische stuk. Ik houd ervan om samen met mensen te groeien. Zij geloofde als één van de eerste in mij en ik in haar. Het is mooi om te zien hoe je op zakelijk, maar ook op persoonlijk vlak zo snel gehecht aan iemand kan raken en dat heb ik gelukkig met iedereen die voor Accentil werkt. Binnen een jaar tijd heb ik de juiste mensen op de juiste plek gekregen. Met expertise in technisch tekenen tot trendanalyses, sales en marketing. Maar ook onze interne organisatie, logistiek is up and running. Ik kan écht op mijn team terugvallen. En vanaf hier kunnen we bouwen aan Accentil.”
Exclusief voor members
Verder lezen? Dit artikel is alleen toegankelijk voor members. Word nu member van Textilia of log in, en unlock het gehele artikel.
Word member Inloggen