TOP

Stones komt met nieuwe kledinglijn Zero

Het Duitse mannenmodemerk Stones heeft onlangs een nieuwe lijn geïntroduceerd. Zero by Stones is een urban en streetwearlijn. Bij Stones ligt de focus vooral op businesswear. Zero begeeft zich in het middensegment van de markt.

De eerste collectie, voor zomer 2009, bestaat uit shirts met prints waar het Zero-teken in verschillende kleuren centraal staat. Jasjes zijn slank gesneden en bomberjacks zijn bewerkt met borduursels. Jeans zijn slimfit. Belangrijke kleuren zijn helblauw, zwart en de grijstinten aluminium en staal.

Naast het introduceren van de nieuwe lijn is Stones vooral aan het inzetten op versterking van het retailkanaal. Onlangs had de V&D in Utrecht nog de Nederlandse primeur van een shop-in-shop van dit Duitse merk. Voorlopig betreft de samenwerking met het warenhuis alleen het filiaal in Utrecht. In mei van dit jaar werd in Berlijn de eerste eigen winkel geopend. Momenteel zijn er al vier.

Stones behoort bij modebedrijf Dressmaster, dat op zijn beurt onderdeel is van het Italiaanse modeconcern Miro Radici. Ook het businesslabel DiQuattro hoort bij Dressmaster. Stones werkt aan zijn naamsbekendheid door de sponsoring van de voetbalclubs Dortmund en Schalke.

 

Beelden op de site van Dressmaster