TOP

Sterkste omzetgroei V&D in 10 jaar

V&D heeft het afgelopen half jaar de sterkste omzetgroei in 10 jaar tijd gerealiseerd. Dit meldt het warenhuis in een persbericht.

“Onze multichannel strategie levert duidelijk een bijdrage in deze sterke groei”, zegt Mark McKeon, CEO V&D, in het persbericht. “Het aanbieden van meer relevante A-merken en het versterken van onze eigen merken hebben tot nu toe zijn vruchten afgeworpen. Mode en accessoires hebben vooral bijgedragen aan dit succes”.

V&D groeit harder dan de markt
Recent onderzoek (bron: GFK) toont aan dat V&D wederom in de maand mei op alle modeproductgroepen hoger heeft gescoord dan de markt. Damesmode scoort het hoogst met een score die 17% hoger ligt dan de markt (bron: GFK periode jan. t/m mei 2010). Ook in merkperceptie is V&D de afgelopen maanden gestegen. Met name op punten als ‘vriendelijk personeel’, ‘aantrekkelijk aanbod’ en ‘bekende merken’ is vanaf 2009 een continu stijgende lijn in waardering en perceptie te zien.

Verdere uitrol jonge mode merken
De jonge modemerken slaan goed aan bij V&D. Mango opent in juni en juli 7 nieuwe shop-in-shops en zal binnenkort een nieuw concept bij V&D lanceren. Het Britse label New Look hangt nu alleen nog in de Haagse vestiging, maar wordt in meer vestigingen uitgerold. Beide merken zijn binnenkort op vd.nl te bestellen. Deze zomer zullen in juli en augustus nog acht V&D’s worden omgezet naar de nieuwe branding.

Sterke groei vd.nl
De webshop van V&D blijft sterk groeien. Dit jaar is de omzetgroei ruim verdubbeld vergeleken met vorig jaar. De website is sterk op koers om de te verwachten 100 miljoen omzet binnen vier jaar na lancering te halen. Dit jaar zullen er bijna 10 miljoen bezoekers vd.nl bekijken.