TOP

State of Art start campagne voor meer zichtbaarheid

Om de naamsbekendheid te vergroten start mannenmodemerk een grote mediacampagne op televisie, via social media kanalen en digitale snelwegmasten. Dat meldt het merk in een persbericht.

Het mannenmodelabel zal de komende maanden via diverse mediakanalen adverteren. De campagne is nodig, omdat de naamsbekendheid relatief laag is. “In deze complexe marktomstandigheden is het makkelijk om even niks te doen en af te wachten”, zegt René Repko, general manager a.i. “State of Art kiest ervoor om nu zichtbaar te zijn. De primaire doelstelling van de campagne is het verhogen van onze naamsbekendheid, de basis van een sterke sales funnel.”

Start winterseizoen

Repko zegt dat nu de modewereld heeft een flinke klap gekregen door Covid-19, het juist bij de start van het winterseizoen belangrijk is om te investeren in het merk. Voor deze mediacampagne maakt State of Art gebruik van een zogeheten burststrategie, dat erop is gericht om in een korte periode een groot aantal mensen te bereiken. Dat gebeurt door onder meer televisiereclame, campagnes op social media en reclame langs de snelweg op digitale masten. Dit is een nieuwe aanpak voor het merk. In het verleden werd er geadverteerd op lokaal niveau bij rally’s en events.

Albert Westerman

State of Art is een Nederlands mannenmodemerk dat in 1987 door Albert Westerman junior werd gelanceerd. De basis van de onderneming werd gelegd door zijn vader Albert Westerman senior, in 1936, met de tricotagefabriek in Lichtenvoorde. In september 2019 werd het label overgenomen door Quadrum Capital. State of Art heeft 41 eigen winkels in Nederland en België en een webshop. Daarnaast telt het meer dan 600 verkooppunten in de Benelux, Scandinavië, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Ierland.