TOP

State of Art opent webshops in het buitenland

State of Art wil de komende jaren op internationaal vlak flink expanderen. Op dit moment werkt het mannenmodebedrijf nauw samen met Salesupply om webshops in het buitenland te openen.

Momenteel ligt de focus bij State of Art op de Duitse markt, waar naast een fysieke winkel ook een webwinkel is geopend. De huidige ceo, Evelyne Westerman, zegt hierover: “Met Salesupply heeft State of Art de mogelijkheid om online winkels te openen in de belangrijkste E-commerce landen van Europa, waaronder onlangs Duitsland. De lokale aanwezigheid en specialistische kennis van Salesupply biedt mogelijkheden om in korte tijd een webwinkel draaiend te krijgen in negen Europese landen.”

Bricks & Clicks
Offline is State of Art al langer actief op de Duitse retailmarkt. De webwinkel vormt een verlengstuk van de aanwezigheid in Duitsland en moet de verkopen stimuleren. De combinatie van offline en online winkels, ook wel ‘Bricks and Clicks’ genoemd, heeft een versterkende werking op de verkoop mits goed op elkaar afgestemd. Met de Duitse webwinkel wil State of Art de offline verkopen laten stijgen en de merkbekendheid versterken.