TOP

Sport 2000 in zee met franchiseadviesbureau

Om de rekrutering van Sport 2000 ondernemers goed en snel te laten verlopen, heeft inkooporganisatie Euretco voor franchiseformule Sport 2000 adviesbureau 'Customerfactory' in de arm genomen.

Werving en selectie zijn cruciale onderdelen voor de expansie van franchiseorganisaties. Volgens Jan van de Wouw, directeur Sport 2000, zoekt Sport 2000 juist omdat ze zoveel enthousiaste kandidaat-aanvragen binnenkrijgen naar een samenwerking met ondernemers die passen binnen hun formule en cultuur. “In de aantallen waar wij mee te maken hebben, is het alleen maar effectief, zowel voor ons als de potentiële ondernemers, een specialist de eerste schifting te laten maken”, zo licht Jan de nieuwe samenwerking met franchiseadviesbureau Customerfactory toe.

Profielmatch
Ondernemers die in zee zouden willen gaan met Euretco om een Sport 2000 franchiseonderneming op te zetten zullen, als ze worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, de profielscan moeten ondergaan. Blijkt uit deze scan dat de potentiële ondernemer en het profiel van Sport 2000 goed aansluiten, dan wordt de ondernemer verder in het traject tot aan de start van zijn franchiseonderneming begeleid. Customerfactory zal als nieuwe Euretco-partner samen met de ondernemer de financieringsaanvraag verzorgen.