TOP

Soak brengt kindertricot met een Zuid-Afrikaans tintje

Sinds september is Nederland weer een kinderlabel rijker. Initiatiefnemer Johnny de Witte vertelt over zijn nieuwe, duurzaam geproduceerde collectie, genaamd Soak.

SOAK staat voor Spirit Of Another Kulture. Het nieuwe kinderlabel is geinspireerd op de Zuid-Afrikaanse manier van leven en de omgang tussen mens en natuur.

Duurzaam
De Witte: “Als je ons logo bekijkt zie je in eerst instantie een blaadje dat staat voor duurzaamheid.Als je verder kijkt zie je een Zuid-Afrikaanse vlag en een wiggelroede. Die symboliseert de zoektocht naar avontuur. Zo ontwerpen we ook onze producten: elke keer als je ernaar kijkt word je verrast door iets nieuws.” Het zijn deze elementen die SOAK tot een aanvulling maken op het huidige aanbod meent De Witte.

Fun
Duurzaamheid en hoogwaardige kwaliteit zijn voor hem de belangrijkste kenmerken van Soak, maar ook belangrijk is de lol-factor. Die komt bijvoorbeeld tot uiting in het print-thema ants in your pants en verstopte geintjes: “Zo hebben we een waarschuwingslabeltje in de kleding aangebracht met de tekst warning; keep away from lions.”

Collectie
Een uniek item in de collectie is de long john. Deze tricot pyama broek is aansluitend maar niet strak en kan ook overdag gedragen worden, of als extra laagje onder een broek tegen de kou. Verder zijn er boxer shorts, t-shirts en singlets, allemaal met all over prints. Een 2-pack boxers kost bijvoorbeeld 22,95 euro (marge 2.8). De eigen webshop gaat begin december live. Maar de nadruk zal liggen op verkoop via de reguliere detailhandel, vandaar dat Soak in zee is gegaan met Hanny Boeren van Hip Agenturen.