TOP

Snelle groei voor vrouwenmodeketen Norah

De Nederlandse vrouwenmodeketen Norah is in twee jaar tijd gegroeid van nul naar dertig winkels en in 2017 wil de retailer in dat groeitempo doorgaan door elke maand een nieuwe winkel te openen.

Norah begon twee jaar geleden vooral in het noorden van het land, gevolgd door het zuiden en oosten. Marketingmanager Marijke van der Linden vertelt in een interview met Retailwatching dat Norah flink in zet op expansie.

Expansieplannen 

In 2016 groeide Norah van twintig naar dertig filialen en voor 2017 is de planning om maandelijks een nieuwe winkel te openen. Assen en Zevenaar staan sowieso op de planning en over vijf locaties lopen onderhandelingen. Vooral in Zuid-Holland ziet de retailer kansen, omdat daar nog niet veel winkels zijn.

 

De focus ligt niet op A1-locaties, maar op de kleinere winkelcentra waar de consument de dagelijkse boodschappen doet. Doelgroep is de 45-plusser die er modieus uit wil zien zonder heel veel moeite te hoeven doen en die niet de hipste trends oppakt. De collectie van Norah is trendvolgend, praktisch en betaalbaar. Ook is er een groot aanbod in grote maten.

Buur Fashion 

Norah is onderdeel van Buur Fashion, eigenaar van de vrouwenmodemerken X-two en Yest. Beide merken worden bij Norah verkocht naast het eigen merk Norah. Yest wordt daarnaast verkocht in meer dan 300 winkels in Europa, Amerika en Canada. X-two is een grote matenmerk (maat 46 t/m 60) dat wordt verkocht bij retailers in meer dan 10 landen. Ook is er een X-two winkel in Winschoten.