TOP

Single vrouw goed voor mode-omzet

Net als de meeste mannen zijn moderetailers het meest geïnteresseerd in jonge single vrouwen (tot 40 jaar). Volgens onderzoeksbureau GfK is dit de droomvrouw van elke retailer omdat ze geregeld diep in de buidel tast voor haar uiterlijk, meer dan haar getrouwde vriendinnen.

Uit GfK-onderzoek blijkt dat single vrouwen 10% meer uitgeven aan lingerie dan de gemiddelde Nederlandse vrouw, aan bovenmode zelfs 20%. Ook op schoenen bezuinigt de ‘single lady’ niet.

Leuk om te weten allemaal, maar hoe herken je een single vrouw? En nog belangrijker waar vind je haar? Het onderzoek wijst uit dat de single vrouw relatief vaak een slanke studente is met een kat. Ze is bovengemiddeld woonachtig in een van de grote steden en dan met name in de studentensteden. Belangrijke informatie voor de mannen: ze gaat vaak naar de disco, het restaurant en de sportschool.

Retailers en merken die haar willen bereiken, kunnen het beste adverteren in de Viva, Linda of Flair en anders in een van de gratis kranten of de NRC Next. ´s Avonds zit ze met de kat op schoot en een glas thee te genieten van haar favoriete series op Net5 of RTL.

Wil je haar favoriete merk of winkel worden, dan verwacht ze aandacht en wil ze zich bij je thuis voelen. Net een echte vrouw dus…