• No products in the cart.
TOP

Schuld schoenenketen Noë bijna 1 miljoen euro, weer doet kledingverkoop stijgen en Diesel en Coca-Cola werken samen


Schoenenketen Noë laat een schuld achter van een kleine miljoen euro. Verder: modelabel Diesel heeft in samenwerking met Coca-Cola een basis​​collectie duurzame kleding ontworpen en Nederland heeft afgelopen weekend dubbel zoveel online kledingaankopen gedaan ten opzichte van het weekend daarvoor. Je leest het in het nieuwsoverzicht van 2 oktober.

Schuld van schoenenketen Noë bijna een miljoen euro

Schoenenketen Noë laat een schuld achter van een kleine miljoen euro. Dat blijkt uit het faillissementsverslag van curator Pieter de Koning, meldt Retailnews. Investeerder Dutch Growth heeft nog een vordering uitstaan van 750 duizend euro bij de schoenenketen en ook Investormatch krijgt nog 48 duizend euro van de failliet verklaarde partij. De Belastingdienst eist ook nog 65 duizend euro. In totaal staan zijn er nog negen concurrente crediteuren waar Noë nog rekeningen heeft openstaan. Het totaalbedrag bij deze crediteuren komt uit op 87 duizend euro. De totale schuld komt zo uit op 950 duizend euro.

CoolCat heeft een nieuwe webshop

CoolCat heeft op 1 oktober zijn nieuwe website gelanceerd. Het modemerk voor kinderen tussen de vier en twaalf jaar verkoopt online onder meer T-shirts, jassen, broeken en truien. In mei werd bekend dat kledingketen CoolCat na het faillissement verder zou gaan als pure player. In augustus werd aangekondigd dat op 1 oktober de nieuwe webshop zou worden gelanceerd.

Online kledingverkopen explosief gestegen dankzij weersomslag

Nederland heeft afgelopen weekend dubbel zoveel online kledingaankopen gedaan ten opzichte van het weekend daarvoor, dit blijkt uit cijfers van prijsvergelijker SuperSales. De reden van de explosieve groei is te danken aan het regenachtige weer. De conversie van bezoekers bij aangesloten webshops steeg tevens met maar liefst 50%. De stijging in het aantal online verkopen werd al ingezet op woensdag 25 september. De verandering van het weer speelt volgens SuperSales mede-eigenaar Jochem Prins daarin een belangrijke factor: “Na het laatste zomerse weekend lijkt het gedaan met het mooie weer. Consumenten maken zich klaar voor het koude seizoen en schaffen nieuwe items aan voor hun wintergarderobe.”

Diesel en Coca-Cola lanceren duurzame kledingcollectie

Modelabel Diesel heeft in samenwerking met Coca-Cola een basiscollectie duurzame kleding ontworpen. De kledingstukken zijn gedeeltelijk gemaakt met gerecycleerde plastic flessen. De capsulecollectie kreeg de naam The (Re)Collection en bestaat uit twaalf basisstukken die het hele jaar door gedragen kunnen worden. Alle kledingstukken bevatten gerecycleerde petvezels, afkomstig van plastic flessen die niet meer recycleerbaar waren tot nieuwe flessen. Verder is er ook gebruikt gemaakt van herwonnen katoenvezels. De collectie werd officieel voorgesteld in in het Parijse warenhuis Galeries Lafayette en is vanaf 7 oktober wereldwijd te koop.

Forever 21-oprichters leenden $ 10 miljoen dollar van hun dochters

Terwijl de mislukte internationale expansie van Forever 21 veranderde in een geldverliezer, wendden de eigenaren zich tot een financieringsbron die minder geneigd was om nee te zeggen: hun eigen kinderen. Dat meldt Business of Fashion. Oprichters Jin Sook en Do Won Chang leenden in 2015 $ 5 miljoen uit de trusts van elk van hun volwassen dochters, Linda en Esther Chang, en betaalden 2 procent rente. Nu worden de nakomelingen genoemd als ongedekte schuldeisers van het bedrijf van hun ouders in aanklachten maandag met het faillissement van Forever 21.