TOP

Sapph versus Marlies Dekkers: het vervolg

Enkele weken geleden kon u lezen over het 'bewijsmateriaal' waarmee lingeriemerk Sapph wil aantonen dat Marlies Dekkers niet vies is van het betere kopieerwerk.

Hoewel de Marlies Dekkers Group over het algemeen niet reageert op de beschuldigingen van Sapphs directeur Rob Heilbron, kwam er dit keer wél een verklaring. Die luidt als volgt:

“De Marlies Dekkers Group is zich ervan bewust dat nabootsing en inspiratie opdoen bij een trendsettend merk zoals de onze, behoort tot de positie als marktleider. Sapph bootst echter niet alleen de ontwerpen na, er wordt ook verwarring naar de consument toe gecreëerd. Zo past Sapph dezelfde grafische stijl toe – zoals het lettertype van labels. Er worden toespelingen naar het Marlies Dekkers label Undressed gemaakt en woordgebruik wordt in campagnes zodanig nagebootst dat het direct een reflectie heeft op het merk Marlies Dekkers. Daarnaast noemt Sapph Marlies Dekkers veelvuldig en ongevraagd in communicatie-uitingen. In zoverre dat het vaak tot een persoonlijke aanval op Marlies Dekkers leidt. Vaak suggereert Sapph dat zij het ‘kleine, goedkopere zusje’ van Marlies Dekkers zijn. Een benaming die voor nog meer verwarring zorgt bij de consument, hiermee profiteert Sapph van het succes van Marlies Dekkers.”

Voor zover Textilia weet is er nog geen uitspraak gedaan in de rechtzaak Sapph versus Marlies Dekkers. Hoe beide merken in deze staan mag inmiddels duidelijk zijn.