TOP

Sanoma Ventures neemt belang in Brandkids.nl

Mediabedrijf Sanoma, bekend van consumentenmagazines als Kek Mama, Ouders van nu en de website Jongegezinnen.nl investeert in het online kinderkledingplatform Brandkids.com. Dat meldt Sanoma op de eigen website.

Brandkids biedt ouders de mogelijkheid online te shoppen zoals ze dat offline al doen: de nieuwe collectie, de outletkleding én de tweedehands merkkleding past bij deze webshop in één winkelmandje. Brandkids biedt daarnaast inspiratie via lookbooks van verschillende merken en inspiratievideo’s op Brandkids TV.

Van inspiratie naar verkoop
Investment director van Sanoma Ventures Herman Kienhuis: “Ouders met kinderen vormen voor Sanoma een belangrijke doelgroep. Brandkids sluit daar met nieuwe en tweedehands kinderkleding goed op aan.”

Hans Lormans, mede-oprichter van Brandkids: “Sanoma biedt ons toegang tot de jonge gezinnen die op zoek zijn naar merkkleding en gewend zijn om daarvoor slim te shoppen. Daarnaast heeft Sanoma kennis van web & app development, user experience, online marketing en consumentenkennis.”

Shop-in-shop
Brandkids is gestart met een uitgebreid assortiment van zeventien kinderkledingmerken, waaronder Finger in the Nose, Bomba, Il Gufo, Blue Rebel, Relaunch, IKKS, Noppies en Tommy Hilfiger. Deze merken hebben op de site hun eigen brandshop, een omgeving die precies lijkt op de eigen site van het merk.

Vintage
Naast een webshop voor nieuwe kinderkleding is Brandkids ook een platform waar de consument zijn tweedehands kinderkleding kan verkopen. Brandkids handelt de betaling af en zorgt ervoor dat de verkoper zijn geld ontvangt, zodra de koper het product heeft ontvangen.