TOP

Salty Dog wil meer gezien en gedragen worden

Salty Dog is een bekende naam in de kindermode en werkt er hard aan om de weg naar de klant terug te vinden. Henri Snoep vertelt hoe hij dit wil gaan doen.

Wat is je belangrijkste doelstelling met Salty Dog en met S&D Le Chic?
“Onze doelstelling voor S&D Le Chic is de huidige groei door te zetten. Van Salty Dog willen we weer een populair merk maken en dat kan alleen maar als het veel gezien en gedragen wordt. Salty Dog is voor de meeste klanten nu weer duidelijk en herkenbaar en ‘smoelt’ goed. Sommige klanten moeten de weg nog naar ons terug vinden, maar als ze die eenmaal gevonden hebben, is er meestal sprake van een goed resultaat. We streven naar 150 tot 200 verkooppunten in Nederland, België, Spanje, Italië en Engeland.”

Hoe denk je je doelstellingen te gaan halen?
“In België hebben wij een extra verkoopster aangenomen, die zich voornamelijk richt op Salty Dog. Daarnaast hebben we samen met een partner in Italië en Spanje eigen verkooporganisaties opgericht voor onze merken. In Nederland steken we veel tijd in het bezoeken van klanten en prospects. En in Engeland zijn we wijzigingen aan het aanbrengen in het agentencorps.”

Is het niet heel moeilijk om in deze tijd te groeien als merk?
“Ja, we hebben het net als andere merken zeker niet gemakkelijk. Detaillisten hebben het zwaar en sluiten de deuren. Tegelijkertijd zien we ook nog steeds nieuwe retailinitiatieven en daar proberen we gebruik van te maken. S&D Le Chic is nog een jong merk dus daarin is het redelijk gemakkelijk om te groeien. Voor Salty Dog geldt dat als het eenmaal weer terug is in een winkel, de resultaten meestal heel goed zijn. Daarnaast hebben wij een PR-bureau in de hand genomen om onze merken meer onder de aandacht te brengen bij de consument. Ik hoop dat ook dat een positieve bijdrage zal leveren.”

Is er nieuws te vertellen over de collecties?
“Voor S&D Le Chic geldt dat we ons concentreren op de klassieke blokken, omdat die het beste aanslaan. Ook is de babycollectie verder uitgebreid. Met de restyling van Salty Dog, die enige seizoenen geleden werd ingezet, zijn we bijna klaar. Het is echt een consistent en herkenbaar merk geworden.”

Winkeliers hebben het op dit moment niet makkelijk… op welke manieren proberen jullie mee te denken met hen?
“Voor zover mogelijk proberen we soepel om te gaan met achterstallige betalingen. Goede communicatie is hierbij wel een vereiste. Als het ‘stil’ wordt en klanten zijn ‘onbereikbaar’ dan kunnen we dit niet doen. Voor ons is het van belang dat de klant binnen de betalingsregels van de kredietverzekeraar blijft. Ook denken we actief mee met de inkoop, zodat de budgetten zinvol en met zo min mogelijk risico worden besteed. Winkeliers hebben zelf natuurlijk de verantwoordelijkheid. Klanten die orders schrijven en vervolgens besluiten de deur toch maar te sluiten, kunnen niet zo maar het probleem op de leveranciers afschuiven. Als je inkoopt heb je natuurlijk een afnameverplichting en wij zullen de klant daar ook zoveel mogelijk aan houden, maar we zijn er allemaal bij gebaat om het zo goed mogelijk samen op te lossen.”

Zijn social media belangrijk voor jou en je merken?
“We maken er nog te weinig gebruik van, maar daar hoop ik snel wat aan te doen.”