TOP

Salon International de la Lingerie 2011: optimisme en jubileums

Natuurlijk was er genoeg om over te klagen tijdens Salon International de la Lingerie (SIL): China die vooral voor de eigen markt produceert of de hoge katoenprijzen. Maar alles bij elkaar was er vooral reden tot vreugde.

Ook dit jaar waren 22, 23 en 24 januari de Italiaanse en Franse namen de grote publiekstrekkers tijdens Salon International de la Lingerie. Maar er was nog veel meer. Sandrine Dervin van Eurovet: “Heel veel grote namen hadden een feestje te vieren. Anita en Triumph International bestaan 125 jaar, Lisca bestaat 55 jaar, het merk Lise Charmel viert haar 35e verjaardag en Parah bestond vorig jaar 60 jaar. Er waren daarom extra veel speciale shows en events: dat gaf een positieve tendens aan de sfeer.

Oranje boven
De aanwezige Nederlandse bedrijven waren dit jaar onder andere Magic Bodyfashion, Sapph, The Body Cover Group, Lingadore, Loungelife, Bodywear Solutions, Cyell, La Decollette, Geisha en Extase. Dat is niet veel vergeleken met landen als Italië, Frankrijk of Duitsland. Maar de Hollanders blijven niet onopgemerkt. Hans de Vries van Magic Bodyfashion: “Ik denk dat Nederland er tussenuit springt door de manier van zaken doen. Open, innovatief en vriendschappelijk. Dat uit zich ook in marketing. Aziatische klanten zijn bijvoorbeeld gek op de illustraties op onze verpakkingen en campagnemateriaal dat voor hen behoorlijk vernieuwend is. En een merk als Sapph doet het ook bijzonder goed qua marketing. Het is jammer dat je niet veel Nederlandse retailers ziet: dit is zo’n belangrijke beurs!”

Innovaties
Meerdere merken kwamen met interessante nieuwe producten. After Eden lanceerde een loungewearcollectie, Boobs & Bloomers introduceerde een geheel nieuwe lijn, Magic Bodyfashion kwam met de Wing Bra en Lovehandle Reducer en Beachlife introduceerde het gloednieuwe label Loungelife. Loungewear bleek bij meer stands een hot topic en de organisatie wijdde er zelfs een aparte fashion show aan. Verder waren er veel high quality kantsoorten, hoge tailleslips, nude-, zwart- en wittinten te zien.

Al met al een succesvolle beurs. Dervin: Een hoop merken die een tijdje weg zijn geweest zagen we deze editie weer. En de mensen zijn minder negatief dan vorig jaar, ze hebben er veel meer zin in.”