TOP

Runnersworld gaat herpositioneren

‘Kom jezelf tegen’, is de nieuwe slogan van Runnersworld. De Euretco-keten ondergaat volgend jaar een grote metamorfose waarbij extra aandacht wordt besteed aan het advies naar klanten.

Begin 2018 is het zo ver, dan worden de eerste Runnersworld-filialen omgebouwd naar een nieuw winkelconcept dat gericht is op de beginnende hardloper. Na een volledige herpositionering van de Euretco-keten moet de focus vooral liggen op de sport hardlopen en worden de gesprekken met kanten extra belangrijk. “In de winkel proberen we in een gesprek van vijf tot tien minuten te ontdekken wat hun drive is”, verklaart formulemanager Bas van der Krogt aan RetailTrends. “Klanten die binnenkomen zeggen vaak dat ze alleen even rondkijken, maar eigenlijk zijn ze er voor advies. Hardloopschoenen kun je overal kopen. Het is het advies dat het verschil maakt.”

Daarnaast wordt het merkenbeleid aangepast en schuift de keten iets verder omhoog in het hogere segment.

Webshop geen prioriteit

Van der Korgt laat duidelijk aan RetailTrends doorschemeren dat hij het zonde vindt als er schoenen via de website worden gekocht. “Het gaat voorbij aan de kracht van de winkelvloer. Het kan namelijk heel goed dat het niet de beste schoenen voor de klant zijn. We hebben het liefst dat mensen naar de winkel komen om te passen. E-commerce heeft geen prioriteit.” Runnersworld is echter we bezig met het ontwerpen van een nieuwe webshop waarbij de producten beter uitgelicht worden.

Stabiel winkelbestand

Runnersworld heeft momenteel 28 winkels in Nederland en dat blijft zo, volgens Van der Krogt. “De winkels hebben vaak een regiofunctie, met bijvoorbeeld goede parkeermogelijkheden en de optie om een afspraak te maken met een van onze medewerkers.” Verder groeien is een optie, maar geen speerpunt.