TOP

Run2day’s Runhouse = 100% klantbeleving

Beleving creëren in je sportzaak is anno nu een must. Maar hoe vermijd je die bekende lange muur vol rijen sportschoenen? Door bijvoorbeeld een ruimte in de winkel om te bouwen tot een rauwe ontmoetingsplek.

Ze komen hooguit één keer per jaar langs voor een nieuw paar. Weten wat ze willen, want erg merktrouw, en met moeite verkoop je ze daarnaast af en toe een functionele top of tight. Fanatieke, recreatieve en beginnende hardlopers zie je niet maandelijks in je zaak terug. Beleving in de winkel zou dan ook hoog in het vaandel moeten staan. Bij enkele vestigingen van hardloopzaak Run2day hebben ze daarom een deel van de winkel omgebouwd tot een ruimte, de Runhouse, die de hardlopers van nu aanspreekt.

Runhouse = communiceren
De RunHouse is volgens bedenkers Supermarked & Spinsellab een rauwe ontmoetingsplek voor hardlopers en ontworpen voor hardlopers die de stad en het park als hun parcours gebruikene. “Runhouse is een nieuwe manier om te communiceren met je klant. Het is laagdrempelig en er is weinig budget voor nodig.” Met behulp van social media worden er vanuit de Runhouse runs en seminars georganiseerd. Merken lanceren hier hun nieuwste modellen en alle maten staan als testmodellen klaar om meteen uit te proberen.

Een klein citypark
Inmiddels hebben drie Run2day vestigingen hun kelders of bergruimtes omgebouwd in Runhouses. Runhouse073 in Den Bosch is de laatste aanwinst. Ook hier is een betonnen ruimte een klein citypark geworden met elementen van zowel de stad als het park. Ontwerpers Supermarked and Spinsellab hebben daarbij gebruik gemaakt van natuurlijke materialen en kleuren en op een super creatieve manier (denk aan sportveldlijnen, een schommel, parkhekjes, een boom van houten latten, een zebrapad en schoenenpresentaties op betonblokken) de ruimte ingevuld.