TOP

Run2day giet hardloopvirus in tijdschriftjasje

Op 1 oktober 2009 is Nederland weer een nieuw tijdschrift rijker. Op die dag lanceert hardloopketen Run2day, in samenwerking met communicatiebureau Supertroopers, het tijdschrift met de eigen titel 'Run2day'.

Dam tot Dam
Afgelopen weekend werd het nogmaals bevestigd tijdens de Dam tot Damloop in Amsterdam. Nederlanders lopen massaal hard en dit maakt hardloopketens zoals Run2day vanzelfsprekend heel gelukkig. Zo gelukkig zelfs dat ze de 3,1 miljoen hardlopers in Nederland niet alleen in hun winkels van informatie op hardloopgebied willen voorzien, maar ook via het binnenkort twee keer per jaar verschijnende tijdschrift Run2day.

Breed publiek

Run2day richt zich zowel op de beginnende als op de gevorderde hardloper en heeft expliciet geen wedstrijdperspectief. Het tijdschrift zal namelijk inzicht geven in de wereld om het rennen heen met informatie over gadgets, kleding en de verzorging van het belangrijkste instrument van hardlopers: hun lichaam. Volgens Klaas Koster (salesdirecter van de hardloopketen Run2day) ontstond het idee om een eigen tijdschrift te maken, doordat klanten niet altijd zin en tijd hebben om zich uitgebreid te laten voorlichten in de winkel over alles dat nieuw is deze week. “We wilden geen gesponsord magazine of tijdschrift waar het wedstrijdlopen centraal staat. Nee, we wilden een blad dat een breed publiek aanspreekt die allemaal gegrepen zijn door het hardloopvirus.”

Running experts

Dankzij de medewerking van vakmensen kan het tijdschrift expert advies aan al haar lezers bieden. Onder andere Barbara van den Kerkhof (schrijfster van Hardlopen voor Vrouwen), Bram Bakker (auteur van onder andere Running en Therapie en New York new York), Arjan Kokshoorn (bondarts van de Nederlandse atletiek unie) en Adrienne Herzog (1500 meter specialiste) werken aan het nummer mee. Naast de reguliere verkooppunten als vakhandel en de grote ketens is het blad uiteraard ook te koop bij de 22 Run2day winkels.