TOP

RNF lijft Online Shoes in, Boxers.nl lanceert ‘body positive’-campagne en Brantano opent nieuw vlaggenschip


Na Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam lijft RNF BV opnieuw een schoenenbedrijf in, Palpa Trading BV. Verder: Boxers.nl lanceert een campagne met ‘normale’ mannen, Brantano opent een nieuwe flagshipstore in Antwerpen en dit is volgens oprichters Joost van der Veer en Maurits de Gier het geheim achter het succes van Winkelstraat.nl. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag 16 augustus.

RNF BV lijft Palpa Trading BV (Online Shoes) in

Na Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam lijft Mexx-eigenaar RNF BV opnieuw een schoenenbedrijf in. De groep voegt Palpa Trading BV toe aan het portfolio, meldt medeoprichter Ron Janssen in een persbericht, dat na de overname verder zal gaan als Palpa B.V. Palpa Trading werd in 1994 opgericht door Eric Verstijnen en ontwikkelt, produceert en distribueert het eigen merk Online Shoes. Daarmee richt het bedrijf zich op vrouwen tussen de 25 en 40 jaar. Verder produceert Palpa Trading private label-collecties in opdracht.

“Met Palpa Trading zien we ons groeipotentieel internationaal toenemen”, zegt Janssen over de overname. “Naast de commerciële activiteiten voor Palpa Trading zal Eric Verstijnen zich bezig gaan houden met de exportactiviteiten voor Mexx en dan met name op de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse markt. Wij zijn ervan overtuigd dat deze werkzaamheden nog een extra boost zullen geven aan Mexx.” Ook Verstijnen ziet ‘alleen maar pluspunten’, zoals synergievoordelen en sterke expansiemogelijkheden voor de toekomst.

Winkelstraat.nl: ‘Winkels blijven bestaan, maar voorraad wordt zeldzaam’

Leestip: Joost van der Veer en Maurits de Gier, de oprichters van Winkelstraat.nl, gaan met het AD in gesprek over het succes van hun platform en hun visie op online en fysiek winkelen. Winkelstraat.nl begon zeven jaar geleden met zo’n 15 winkels als klant. Inmiddels zijn dat er bijna 250 en zijn de ondernemers actief in acht landen. “Wij merkten dat veel winkeliers het lastig vonden om online succesvol te zijn en een graantje mee te pikken van de snelle groei van de internetverkoop. Dat bracht ons op het idee de ervaringen en collecties van winkeliers te combineren op een online marktplaats voor exclusieve mode. Een gouden formule. De verkoop stijgt ieder jaar met minstens 40 procent.”

Kijken: dit is het nieuwe vlaggenschip van Brantano in Antwerpen

Mode- en schoenenketen Brantano opent vandaag haar nieuwe flagshipstore aan de Meir in Antwerpen. Retaildetail.be nam een kijkje. De nieuwe winkel is ingericht als ‘Brantano Market’. Naast schoenen kunnen klanten hier ook collecties van ‘de betere modemerken’ shoppen, waaronder Ichi, Object en Superdry.

Aan de opening ging een grondige verbouwing vooraf, waarbij de eerste verdieping werd gesloopt om een hoge en overzichtelijke winkelruimte met hoge plafonds te creëren. Achterin is een cirkelvormig atrium met een lichtkoepel. De vestiging aan de Meir is de eerste centrumwinkel voor de keten, bevestigde ceo Dieter Penninckx eerder aan Retaildetail. “Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad, dus is het logisch dat Brantano daar ook een plaats heeft.” Antwerpen is nog maar de eerste stap, de retailer zou ook andere steden op het oog hebben.

Boxers.nl lanceert ‘body positive’-campagne voor mannen

‘Body positive’-campagnes, waarin verschillende lichaamstypes worden gevierd, zijn inmiddels gemeengoed in de vrouwenmode. De mannenmode blijft op dat vlak nogal achter, vindt Boxers.nl. In het segment waarin de webshop opereert, mannenondergoed, worden voornamelijk afgetrainde spierbundels ingezet om collecties te promoten. Daarom lanceert de e-tailer een meer waarheidsgetrouwe campagne, met modellen waar hun klanten zich mee kunnen identificeren in plaats van mee vergelijken. Normale mannen, dus. De zoektocht begon heel dichtbij: zo staan de mede-eigenaar van Boxers.nl en de vader van een collega model. Brandmarketeer Puck Belder zegt tegen Marketingtribune: “Met deze campagne willen we webshops en merken inspireren om anders te kijken naar hoe zij ondergoed, en kleding in het algemeen, presenteren aan de consument.”

Beeld: Brantano