TOP

Rinsma Fashion gaat ‘een stapje exclusiever’

Retailbedrijf Rinsma Fashion heeft een zomer lang verbouwd en heeft er 500 vierkante meter bij. Het modebedrijf heeft onder andere flink uitgebreid met een luxe loft en nieuwe merken.

Het weekend van 3 september is het openingsweekend van de verbouwde modezaak Rinsma Fashion. Het in Gorredijk gevestigde familiebedrijf heeft er 500 vierkante meter aan schoenen, nieuwe merken, beauty en gelegenheidskleding bij.  De afgelopen weken is er hard aan het pand gewerkt met als resultaat een tweede etage, hoge plafonds en veel lichtinval.

Nieuwe merken

Ook wordt er een aantal nieuwe merken als Hugo, Filippa K, Patrizia Pepe en Pinko verkocht in verschillende shop-in-shops. Rinsma Fashion verkoopt niet langer alleen mode. Naast de uitbreiding van diverse merken heeft het modebedrijf nu ook beautyproducten in haar assortiment.

Opleiding tot personal stylist

Het Friese modebedrijf telt nu ongeveer 3200 vierkante meter inclusief de nieuwe loft. Het modebedrijf is flink aan het uitbreiden en niet alleen in oppervlakte. Zo kregen alle medewerkers de afgelopen maanden een opleiding tot personal stylist bij imagostyliste Nelleke Mulder. Hier hebben de medewerkers alles geleerd over het vinden van de juiste kleding voor elk figuur.

Het retailbedrijf breidde ondanks de landelijk zware periode in de retail, toch uit. Dit jaar vierde het haar 128ste verjaardag. “Wij geloven dat wanneer je iets unieks te bieden hebt, mensen graag naar je toe komen”, vertelt algemeen directeur Gerk-jan Rinsma in een persbericht. “Om uniek en speciaal te blijven investeren we, kijken we keer op keer waar we ons kunnen verbeteren.”

Donderdag 1 september start het openingsweekend. Vanaf donderdag tot en met koopzondag 4 september zijn er verschillende activiteiten in de winkel.