TOP

Retailers lopen moderne consument mis

Wie in de toekomst klanten wil winnen, zal omni-channel moeten omarmen. Zowel online als fysieke retailers laten op dit gebied echter nog punten liggen.

Uit onderzoek van de expertgroep Omni-channel Organisatie van Shopping2020 blijkt dat er zeven trends zijn die de retail tot 2020 zullen beïnvloeden. Zo worden traditioneel winkelen en online shoppen steeds meer met elkaar verweven en wordt technologie en duurzaamheid belangrijker. Om succesvol te (blijven) ondernemen zal de retailer op de trends moeten inspelen. Dit doen retailers in Nederland nu nog te weinig.

Omarm omni-channel

Om klanten te trekken in de toekomst zullen retailers omni-channel moeten omarmen. De klant moet simpel gezegd centraal worden gesteld. Hoe je je bedrijf kunt voorbereiden op de toekomst lees je in het rapport van Shopping2020. Je kunt het rapport rechtsboven aan dit artikel downloaden. Geen tijd om het zelf uit te zoeken? Textilia zette de trends en zes concrete aanbevelingen voor je op een rijtje.

Shopping Together

Tijdens Shopping Together op 22 en 23 januari presenteren alle expertgroepen van Shopping2020 hun rapport. Wil jij meer weten over het shopgedrag van de consument in de toekomst en hoe je je daarop kunt voorbereiden? Lees dan hier meer over Shopping Together.

Zó trek je klanten in de toekomst.