TOP

Retailers Amstelveen organiseren banenmarkt, Black Bananas opent winkel en Only for Men in de prijzen

Retailers Amstelveen organiseren samen een banenmarkt, het Nederlandse streetwearmerk Black Bananas opent een winkel in Westfield Mall of the Netherlands en mannenmoderetailer Only for Men valt in de prijzen. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 7 september.

Foto: Black Bananas

Retailers Amstelveen organiseren banenmarkt

De ondernemers in Stadshart Amstelveen hebben de handen ineengeslagen om personeel aan te trekken door samen een banenmarkt te organiseren. Op zaterdag 17 september kunnen werkzoekenden langs diverse winkels, restaurants en cafés om kennis te maken. Het Stadshart is een overdekt winkelcentrum waar 140 retailers en horecabedrijven zijn gevestigd. Bedrijven die meedoen met deze banenmarkt zijn: H&M, Old South, Purdey, Siebel Juwelier, Van Os tassen en koffers, Ziengs, Xenos, Strada, Anne&Max, Frites Affairs, Coffeecompany, Prodeli, de Bijenkorf en Hotel Facility Concepts.

Wederom ABN Amro-award voor Only for Men

Mannenmoderetailer Only for Men laat in een persbericht weten dat het voor de vijfde keer op rij de titel Beste Webshop 2022-2023 in de wacht heeft gesleept. Dat gebeurde tijdens de uitreiking van de categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘beste winkelketen’ en ‘beste webshop’ van Nederland op dinsdag 6 september. Consumenten konden stemmen op hun favoriete online en fysieke retailers. Ruim 185.000 consumenten hebben dat gedaan, meldt de bank in een eigen perscommuniqué.

Ook Van Dal Mannenmode wint opnieuw in de categorie mannenmode. Andere mode-winnaars zijn MS Mode (vrouwenmode) en Omoda (online), Zeeman (baby & kind, zowel fysiek als online). Alle winnaars dingen mee naar de hoofdprijs om of overall beste winkelketen of webshop van het jaar te worden. Dit wordt op 13 oktober bekendgemaakt. Vorig jaar gingen Primera (Beste Winkelketen) en FuturumShop (Beste Webshop) er met de hoofdprijs vandoor.

Black Bananas opent winkel in The Mall

Black Bananas opent een nieuwe winkel in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. De opening is op 16 september, zo meldt het merk in een persbericht. In het interieur is een levensgrote aap de eyecatcher van de winkel; dat is het beeldmerk van het merk. Black Bananas is twaalf jaar geleden gestart door Wesley Balnikker. Het begon met een T-shirt dat hij ontwierp voor een mede-stagiair met wie hij samenwerkte op Curaçao. Dat sloeg daar zo aan, dat hij bij terugkomst in Nederland een apart label opzette. Inmiddels is het streetwearlabel uitgegroeid tot een label dat collecties maakt voor mannen, vrouwen en sinds zomer 2019 ook voor kinderen. Het merk heeft inmiddels meer dan 200 verkooppunten in Nederland en België. In 2022 worden daar nog 45 Spaanse verkooppunten aan toegevoegd.

Armedangels benoemt impact & innovation director

Armedangels heeft Katya Kruk officieel aangesteld als zogeheten impact & innovation director, aldus een persbericht. Zij is verantwoordelijk voor de duurzaamheidsstrategie van het merk, waarbij ze verantwoordelijk is voor het ontwikkelen en stimuleren van innovaties. Ze heeft de leiding over het team zich bezighoudt met milieu-impact.  De milieuwetenschapper vervulde hiervoor een functie bij Adidas, zo blijkt uit haar LinkedIn-profiel. Daar was Kruk ook gefocust op duurzaamheid. Voor Armedangels, dat in 2007 werd opgericht in het Duitse Keulen, is sustainability een prioriteit. Geen loonslavernij, geen chemische waanzin, geen goedkope massagoederen, zoals ze het zelf vermelden. Ooit begon het als T-shirt label dat fondsen wierf voor projecten en organisaties door middel van verkoop, inmiddels werken er 150 mensen en brengt het vier collecties per jaar.

Ruim 15.500 bezoekers voor Turkse modebeurs IFCO

De zomereditie van de Turkse mode- en sourcingbeurs Istanbul Fashion Connection (IFCO) heeft bijna 15.500 bezoekers getrokken uit meer dan 107 landen waaronder Europa, de Groot-Brittannië, Arabische Emiraten, de Verenigde Staten. Dat meldt organisator Istanbul Apparel Exporters’ Association (IHKIB) in een persbericht.

Op deze tweede editie 24 tot 26 augustus 2022 showden ruim 300 Turkse kledingbedrijven hun collecties op gebied van vrouwen-, mannen- en kinderkleding, maar ook denim, schoenen, leer en bont, lingerie en sportkleding. Beursorganisator IHKIB wil met deze beurs de export stimuleren en focust daarbij op retailers, merken en ontwerpers die op zoek zijn naar leveranciers dichtbij huis uit duurzaamheidsoverwegingen, maar ook om leveringsproblemen te voorkomen.

Daarnaast focust de Turkse textielindustrie zich op het ontwikkelen van eigen merken, naast de productie voor andere labels. Ook wil de sector de afzetmarkt in West-Europa vergroten. Daarin is een grote rol weggelegd voor het opleidingsinstituut Istanbul Mode Akademisi dat zich onder meer toelegt op ontwerpen die meer aansluiten op de Westerse markt. De volgende beurs vindt in februari 2023 plaats.