TOP

Remy Bonjasky lanceert kledinglijn: ‘Het verhaal achter de producten is belangrijk’

Voormalig K1-kampioen Remy Bonjasky heeft zijn eigen kledinglijn gelanceerd. BNJSKY heet de lijn, die bestaat uit kleding waarmee je zowel de sportschool als de club in kunt. Bonjasky: “We hebben de retailer nodig om het verhaal door te vertellen.”

Donderdag 15 maart werd BNJSKY groots gelanceerd in Amsterdam. Daar werd de lijn met als thema ‘het gevecht’, bestaande uit T-shirts, sweaters, sweatpants, outerwear en caps voor mannen en vrouwen, gepresenteerd aan de pers.


Textilia’s mannenmoderedacteur sprak Remy Bonjasky, voormalig K1-vechter, over zijn modeambities. “Ik heb altijd iets met kleding gehad,” vertelt hij. “Er wordt altijd van me verwacht dat ik een jasje en overhemd op televisie verschijn, terwijl ik dat niet altijd fijn vind zitten. Mijn kledinglijn bestaat uit items die ik stuk voor stuk zelf zou dragen. Ik heb bijna alles al aangehad en voel me overal heel prettig in.”


BNJSKY is in samenwerking met Transit Textiles (o.a. bekend van A Fish Named Fred) opgezet, maar wel in nauwe samenwerking met de ex-topsporter. “Remy is enorm betrokken geweest bij alle facetten van de ontwikkeling. We hadden wekelijks meetings waarin hij zijn feedback gaf,” vertelt Rob Schalker, eigenaar van Transit Textiles. “Het succes van deze lijn zal ‘m voornamelijk zitten in de storytelling die echt is. Op elk kledingstuk staat een stuk tekst, bijvoorbeeld een quote waarin de vechtersmentaliteit van Remy naar voren komt.”

 

BNJSKY1


Sikkelcelziekte


Ook is op elk kledingstuk een rode draad verwerkt, een hint naar het goede doel dat Bonjasky aan de lijn heeft gekoppeld: het Sikkelcelfonds. De dodelijke sikkelcelziekte trof onder anderen Bonjasky’s moeder. “Ik zou het mooi vinden als over vijf jaar iedereen deze ziekte kent door mijn kledinglijn. Ik heb mijn werk als vechter gedaan en nu wil ik dit doel voltooien.”

 

Wat maakt het merk onderscheidend van andere merken? “Ik denk zelf dat het succes meer in het verhaal ligt. En we hebben natuurlijk de retailer nodig zodat hij dit verhaal aan de consument vertelt. Daarom vind ik het belangrijk dat als wij naar een retailer gaan, ik negen van de tien keer mee ga,” aldus Bonjasky. “We hoeven niet aan de massa te verkopen, dus we hoeven niet op elke hoek van de straat te liggen. Ik zou het leuk vinden als het merk een groot succes wordt, maar het verhaal erachter vind het belangrijkst.”

 

BJNSKY is online verkrijgbaar en bij geselecteerde retailers. Prijzen zijn vanaf €69,-. Inkoop via: Ray de Blok 06-36 53 99 84

 

BNSJKY3

BNSJKY4