TOP

PVH-Europe presenteert Arrow op Pitti Uomo

Alle ogen waren tijdens de mannenmodebeurs Pitti Uomo in Florence op de herlancering van Arrow gericht. Het voormalige lifestylemerk gaat terug naar de roots en dat is het produceren van kwaliteitsshirts.

Veel collectiemateriaal was er op de stand van het beursterrein Fortezza da Basso nog niet te zien. Aan een klein rek hangen een aantal witte, geblokte en unishirts die nog niet helemaal waren zoals ze moetsen zijn. Maar daar komt de nieuwe telg binnen de Amerikaanse Phillips-Van Heusen familie mee weg, want op deze stand draait het om de heritage van het merk, dat zo’n 150 jaar terug gaat. Als in een museum stonden achter glas oude boorden, stoffen en advertentiemateriaal tentoongesteld.

Collectie
Het designteam van Arrow gebruikt oude prints en dessins voor de nieuwe collectie, die kan worden ingekocht op het nieuwe kantoor aan de Amsterdamse Tesselschadestraat. Naast de collecties die maandelijks aan mannenmode- en denimspeciaalzaken geleverd gaat worden, komt het label ook met een uitgebreid never-out-of-stock-programma. De collectie bestaat verder uit drie lijnen waaronder een basis, casual, en cleanere collectie.

Bekijk de stand van de Pitti Uomo hiernaast en lees een uitgebreid bedrijfsprofiel van het nieuw opgezette PVH-Europe in de mannenmodespecial die aanstaande vrijdag op de deurmat ligt.