TOP

Puma Store Amsterdam 2.0: innovatief en duurzaam

Sportmerk Puma investeert fors om een groot aantal winkels wereldwijd nieuw te openen of te herinrichten. Ook de Puma Store in Amsterdam onderging een metamorfose. Afgelopen donderdag 22 maart werd de winkel opnieuw geopend.

De Puma store in Amsterdam, die oorspronkelijk in 2003 geopend werd, is met behulp van het nieuwe Puma format Retail 2.0 opnieuw vormgegeven. Dit om het merk verder te versterken en Puma klanten een leukere winkelervaring te bieden. Volgens Ales Kernjak, Head of Puma Retail Store Concept, draagt de nieuwe Puma Store bij aan Puma’s doel om het plezier van sport en lifestyle terug te laten komen in winkels. “De nieuwe ruimte verrast door zijn onverwachte functies, waaruit onze passie blijft voor interactie met onze klanten en voor het creëren van een onvergetelijke en plezierige winkelervaring met een karakteristieke lokale uitstraling.”

iPads in store
De Amsterdamse Puma store beschikt over een winkeloppervlakte van 290 vierkantenmeter over 3 verdiepingen en in de winkel is een duidelijk scheiding aangebracht tussen de heren- en damesafdeling en productcategorieën, waarbij de schoenen het meest prominent in de winkel staan. Klanten kunnen met de iPads in de winkel producten aanschaffen via de Europese e-commerce website en de interactie met de klanten wordt zelfs doorgetrokken tot aan de paskamers, hier gaat een rode doos open die videoclips vertoont.

Lager energieverbruik
Puma streeft er naar om het duurzaamste sportlifestyle te worden en duurzaamheid staat daarom tegenwoordig hoog op de agenda. Het nieuwe winkelconcept is dan ook naast vrolijk en innovatief ook duurzaam. Een van die duurzame innovaties is een mix van efficiënte verlichtingsconcepten die resulteert in een lager energieverbruik (32 watt per vierkante meter).