TOP

Puma implementeert supply chain-strategie

Het Puma-imperium blijft groeien en het merk heeft daarom besloten om een uniform, platformgebaseerde supply chain-strategie te activeren. Het platform vormt de basis voor het naadloos combineren van zichtbaarheid, informatie en acties binnen de volledige voorraadketen.

Sportmerk Puma zal het supply chain process platform versterken met het zogenaamde ‘Warehouse Management’-oplossing van Manhattan Associates. Warehouse Management (WMS) optimaliseert iedere component (ruimte, mensen, vooraad en apparatuur) in Puma’s distributiecentrum in Californië om optimaal te kunnen werken, orders sneller en nauwkeuriger te verwerken, ruimte te besparen en voorraden te verlagen. Daarnaast zegt Manhattan Associates dat dit platform is ontworpen voor een optimale samenwerking en communicatie met Puma’s netwerk van leveranciers en partners.

Kosten verlagen

Volgens Manhattan Associates maakt de service gerichte architectuur van het supply chain process platform het mogelijk om het WMS te verbinden en data en workflows te delen met iedere toegevoegde supply chain-oplossing. Hiermee ontstaat een holistische supply chain-omgeving. “Het platform-framework biedt ons de flexibiliteit om nieuwe oplossingen aan ons netwerk toe te voegen en gelijktijdig de total cost of ownership te verlagen”, aldus Helmut Leibbrandt, senior vice president operations bij Puma North America, Inc.