TOP

Pubblicità: nieuw marketingcollectief voor ondernemers

De modebranche heeft er een nieuwe inkoop-marketingorganisatie bij: Pubblicità. In tegenstelling tot de reguliere inkooporganisaties kopen aangesloten winkeliers géén collecties in via Pubblicatà, maar biedt de organisatie hen producten en diensten om de verkoop in de winkels te stimuleren.

Initiatiefnemer voor Pubblicità is Cor van der Linde, die meer dan 30 jaar ervaring in de modebranche heeft en tot voor kort eigenaar was van Gentlemen Mode in Oud-Beijerland. Voor Pubblicità, dat begin november werd gelanceerd, heeft hij een team van zes mensen om zich heen verzameld. Juist in deze moeilijke economische tijden zien zij potentie in een platform om consumenten naar de winkel te trekken, als klant te houden en aan zich te binden. Er hebben zich inmiddels al 20 winkels aangesloten bij de organisatie.

Hapklaar 

Pubblicità biedt de aangesloten winkeliers expertise op het gebied van marketing, events, trainingen, (online) reclame, verpakkingen en fotografie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het versturen van een klantmailing om een bijzondere collectie of evenement aan te kondigen, het up-to-date houden van een website of het organiseren van een bezoek aan internationale modebeurzen. Leden kunnen al deze producten en diensten, desgewenst hapklaar, afnemen via Pubblicità.

Lees in Textilia 23/24 (verschijning 2 december) meer over Pubblicità in een interview met Cor van der Linde.