TOP

Property Of… lanceert de perfecte tas voor op fiets [interview] *

Tassenlabel Property Of… brengt een nieuwe collectie uit, geïnspireerd door de fietscultuur in Amsterdam. Textilia sprak met eigenaar Hendrik Stroscher over de nieuwe collectie en zijn merk.

Amsterdam Series heet de nieuwe collectie van Property Of… en is, zoals de titel doet vermoeden, geïnspireerd door onze hoofdstad. Tijd voor gesprek met de eigenaar van dit tassenlabel. 

Hoe is de Amsterdam Series tot stand gekomen?

“We wilden al een tijdje – op verzoek van klanten, maar ook omdat we een samenwerking gaan doen met Union Bikes – iets doen met tassen voor op de fiets. Zo kwamen op het idee om de perfecte rugtas voor op de fiets te creëren. Het moest een tas worden die niet alleen handig als veilig is, maar  tegelijkertijd ook heel mooi is.”

Wat is er verder zo bijzonder aan deze rugzakken?

“De rugtassen zijn voorzien van een speciale retro-reflecterende technologie, waardoor je nog beter zichtbaar bent in het donker. De meeste reflecterende tassen van sportmerken zijn er vaak alleen in zilverkleurige of schreeuwerige kleuren, maar hebben wij een stof kunnen ontwikkelen die dankzij de coating ook in donkere kleuren uitgevoerd kan worden. Verder zijn de modellen licht van gewicht en waterdicht: ook erg praktisch als je veel fietst in Amsterdam.”

propertyof_amsterdam_series_mitch-backpack_navy_pressphoto_ENG_300dpi

Is Property Of.. een Nederlands bedrijf?

“Van oorsprong is het merk opgezet door een vriend van mij die in Singapore woont. Tien jaar geleden heb ik het merk naar Nederland gehaald en sindsdien zit ons kantoor in Amsterdam. Ook openden we er in 2010 onze eerste flagshipstore aan de Herenstraat. We zijn dus al langer een Amsterdams merk, maar sinds kort is het bedrijf nu ook op papier Nederlands.”

Waar willen jullie deze collectie in de markt zetten?

“Uiteraard is de collectie te koop via onze winkels in Amsterdam en Hamburg. Verder richten we ons op dit moment vooral op Nederland en Duitsland. We hebben op dit moment ongeveer twintig verkooppunten in Europa, met als grootste retailers de Bijenkorf in Nederland en KaDeWe in Duitsland. Maar er zijn nog genoeg leuke, kleinere winkels waar we zouden willen liggen.”

Geen Japan of andere verre landen als ambitie?

“We hebben in het verleden veel samengewerkt met buitenlandse agenten een distribiteurs, maar we willen alles toch zoveel mogelijk zelf doen en dan is het lastig, vooral om logistieke redenen, om aan buitenlandse winkeliers te leveren. Daarom focussen we ons op dit moment liever op de lokale markten.”

Dus ook geen beurzen voor jullie?

“Ook dat hebben we in het verleden wel gedaan, maar we zijn er nu een beetje op tegen. Je staat toch erg passief op zo’n beurs te hopen tot de juiste mensen langskomen. In plaats van al dat geld uit te geven aan beurzen, stuur ik liever een paar tassen toe naar potentiele wholesale-klanten. En we zijn zelf pro-actief in het benaderen van winkels in plaats van de andere kant op. We hebben een online portal waar winkeliers hun bestellingen kunnen doen, dat werkt erg handig.”