TOP

Programma AFW21 bekend, Oger veilt interieur en Mey doneert aan slachtoffers overstromingen

Oger veilt het winkelinterieur van de Amsterdamse vestiging vanwege een grootschalige verbouwing. Verder: Mud Jeans hoort bij de 5 procent van milieuvriendelijkste B Corps ter wereld, de consumptie zit in de lift en het programma van de Amsterdam Fashion Week voor september 2021 is bekend. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 22 juli.

Oger veilt winkelinterieur Amsterdam vanwege verbouwing

Op zoek naar een luxe koffiemachine, visgraatvloer of stenen schouw? Oger veilt het winkelinterieur van de vestiging aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam vanwege een verbouwing. Geïnteresseerden kunnen tot en met 29 juli bieden via BVA Auctions. De luxe mannenmodespecialist heeft ontwerper Paul Linse van Studio Linse aangetrokken voor het nieuwe interieur, meldt Quote. Daarnaast wordt het pand onderkelderd, waardoor de winkeloppervlakte naar 1200 vierkante meter gaat en Oger een grotere collectie kan presenteren. De verbouwing zal anderhalf jaar in beslag nemen; tot de heropening in 2023 kunnen klanten terecht op een tijdelijke locatie naast de winkel.

Programma Amsterdam fashion Week 2021 bekend

Het programma van de Amsterdam Fashion Week 2021 is bekend. De modeweek zal komend najaar opnieuw in hybride vorm plaatsvinden, van woensdag 1 tot en met zaterdag 4 september, met bijdragen van onder meer Duran Lantink, Natan, Ronald van der Kemp, Schepers Bosman en Wandler. Kijk hier voor een overzicht van dag tot dag.

About You lanceert collectie met Kendall Jenner

About You lanceert een collectie met model Kendall Jenner, die in twee delen wordt gelanceerd. De eerste ‘drop’ is vanaf zondag 25 juli 00:00 uur verkrijgbaar in de 23 Europese webshops. Geïnteresseerden hebben 72 uur de tijd om een aankoop te doen. Deze eerste ‘Kendall for About You’-collectie bestaat uit 11 ‘essentials’ (maat 34 (XS) tot en met maat 44 (XXL) zoals shirts, shorts en een slipdress, met prijzen tussen de 39,90 en 79,90 euro. Elk item is genummerd met een code waarin Jenners verjaardag verwerkt is: 11/03. De volgende release staat gepland voor herfst-winter 2021.

Mud Jeans hoort bij 5 procent milieuvriendelijkste B Corps ter wereld

Mud Jeans heeft de Best for the World 2021-lijst in de categorie Environment van B Lab gehaald, de non-profitorganisatie die het B Corp-keurmerk uitgeeft.Dat maakt het circulaire jeansmerk bekend in een persbericht. Mud Jeans haalde in 2018, 2016 en 2015 ook al de lijst van de 5 procent best scorende B Corps als het gaat om het reduceren van de milieu-impact. Het denimlabel zette met zijn leveranciers al verschillende stappen om de druk op het milieu terug te dringen. Die inspanningen hebben ertoe geleid dat het merk nu 95 procent minder water gebruikt voor de productie dan reguliere jeanslabels, en 74 procent minder CO² uitstoot. Het bedrijf nam dit jaar voor het eerst ook de invloed op de biodiversiteit mee in het milieurapport; door het gebruik van natuurlijke hulpbronnen te minimaliseren, nam die met ruim 50 procent af. “We zijn ontzettend trots op de titel Best for the World 2021”, laat CEO Bert van Son weten. “Het is mooi om bij de bedrijven te horen die het voortouw nemen en laten zien dat winst maken samen kan gaan met de zorg voor mens en natuur.”

Consumptie huishoudens groeit met bijna 9 procent in mei

Consumenten besteedden afgelopen mei 8,8 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder, meldt het CBS. Nederlanders besteden vooral meer aan duurzamere goederen (+19,5 procent), waar ook kleding en schoenen onder vallen. De hoge groeicijfers zijn deels te verklaren doordat de consumptie in het voorjaar van 2020 op een heel laag niveau lag door de eerste lockdown. Al zijn de consumentenuitgaven nog niet op het oude niveau; ondanks de stijging liggen deze nog steeds 4,2 procent onder het pre-coronaniveau van mei 2019.

Mey doneert 4 ton in kleding aan slachtoffers overstromingen

Lingerielabel Mey heeft een lading (onder)kleding, vooral ondergoed en T-shirts, ter waarde van meer dan 400.000 euro gedoneerd aan de slachtoffers van de overstromingen. De artikelen worden via het Rode Kruis verdeeld over verschillende lokale organisaties die actief zijn in drie zwaar getroffen regio’s, Eupen en Lontzen in België en Ahrweiler in Duitsland. “Dit soort artikelen zijn daar nu dringend nodig”, laat Matthias Mey, managing partner van de Mey Group, in een persbericht weten. “Maatschappelijke betrokkenheid is een integraal onderdeel van onze bedrijfscultuur. We vinden het belangrijk om de mensen in deze gebieden snel hulp te kunnen bieden.” Ook transportbedrijf Sontheimer draagt een steentje bij door de kleding gratis naar de crisisregio’s te vervoeren.

Foto header: Mud Jeans