TOP

PostNL bezorgt weer meer pakketjes, Pizza Hut lanceert kledinglijn en opnieuw minder aanvragen NOW-steun

PostNL bezorgt weer meer pakketjes en ondernemers hebben opnieuw minder aanvragen ingediend voor NOW-steun. Verder: Kledingmerk Off the Pitch heeft een capsule collectie gelanceerd met het Rotterdamse hiphopcollectief Broederliefde. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 9 augustus.

Foto: PostNL

PostNL bezorgt weer meer pakketjes

PostNL bezorgde het afgelopen kwartaal 95 miljoen pakketten, 11,4 procent meer dan een jaar eerder. Al is het weliswaar minder dan in het eerste kwartaal (108 miljoen pakketten, red.), schrijft Nu.nl. PostNL profiteert sinds de coronapandemie sterk van de groei van online winkelen, omdat mensen meer online bestellen. De daling van het aantal bezorgde pakketten hangt volgens het postbedrijf samen met de heropening van winkels. In het tweede kwartaal leverden al die pakketten, samen met nog ongeveer zeven miljoen brieven, een omzet op van 838 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 789 miljoen euro. Het bedrijf kwam afgelopen kwartaal uit op een brutowinst van 63 miljoen euro, waarvan 26 miljoen waarschijnlijk eenmalig is door de coronacrisis. Toch is de postmarkt permanent veranderd door de coronacrisis, denkt PostNL. Tot en met 2024 gaat het bedrijf daarom 450 miljoen euro extra investeren, onder meer om het aantal pakketautomaten uit te breiden. In 2024 wil PostNL er zo’n 1500 hebben.

Collab: Off the Pitch x Broederliefde

Kledingmerk Off the Pitch heeft een capsule collectie gelanceerd met het Rotterdamse hiphopcollectief Broederliefde. De collectie is ontworpen door de vijfkoppige band en bestaat uit kleurrijke items met een eclectische signature, aldus het persbericht. Opvallende stukken zijn onder meer trainingspakken, T-shirts, shorts en een parka voor heren. Voor de vrouwen ligt de focus op crop tops, shirt dresses, schouderloze jurken en een crop jacket. Elk item is zorgvuldig geproduceerd volgens de premium standaard waar Off The Pitch bekend om staat. [Tekst gaat door onder de foto’s.]

Foto’s: Off the Pitch

Opnieuw minder aanvragen NOW-steun

Uitkeringsinstantie UWV heeft 8600 aanvragen binnengekregen voor de zesde periode van NOW-steun, meldt RTL Nieuws. Vorig kwartaal dienden nog 19.000 bedrijven een verzoek in voor de loonsteunregeling die tijdens de coronacrisis werd ingevoerd. De vijfde ronde van de zogeheten Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid was ook weer een stuk rustiger dan de vier eerdere regelingen. In totaal dienden 46.000 bedrijven toen een steunverzoek in, waarvan er 45.000 werden toegekend. Het UWV heeft voor de zesde periode inmiddels 5700 van de 8600 NOW-aanvragen goedgekeurd. Aan die werkgevers, die samen zo’n 109.000 mensen in dienst hebben, is in totaal 106 miljoen euro aan voorschotten overgemaakt. Tijdens alle zes NOW-rondes keerde het UWV in totaal meer dan 20 miljard euro uit aan meer dan 350.000 bedrijven om hun personeel niet te hoeven ontslaan. In totaal gaf de overheid afgelopen anderhalf jaar al ruim 76 miljard euro uit om de coronacrisis te bestrijden.

Pizza Hut lanceert fancollectie

In navolging van merken als Aldi, Lidl, McDonalds, Zeeman en Febo heeft nu ook Pizza Hut zijn eigen kledinglijn. Dat meldt Adformatie. De fancollectie, die ze Tastewear noemen, bestaat uit een rood trainingspak met servetjesmotief,  een T-shirt, een pizzapuntketting en natuurlijk ook een paar badslippers; veel retailerketens met een eigen kledinglijn hebben badslippers met eigen logo op de markt gebracht. De limited edition-items worden verkocht via de Hutshop van de pizzaketen.

credit: screenshot pizzahut.com