TOP

Pitti Uomo dag 3: designerlabels spotten

De derde dag van de Pitti Uomo is een stuk rustiger, wat de mogelijkheid biedt om de collecties nog beter de bekijken. Interessant zijn vooral de collecties van jonge designers, die oude klassiekers in een nieuw jasje stoppen. Redacteur Lideweij Bosman doet verslag.

Op deze derde dag is het zeker de moeite waard om de vooruitstrevende designerlabels in de beursgebouwen New Beats en NeoZone uit te lichten. Zo staan er in de eerste de Nederlandse designerlabels Eduh en Ado Les Scents, die beiden mooie klassieke trenchcoats met een eigentijdse twist brengen.

In NeoZone valt het dandy-achtige label Haversack op met een dandy-achtige stijltje, waar bijvoorbeeld getailleerde wollen jasjes met subtiele bolletjesprints opvallen.

Interessant voor de Nederlandse markt zijn ook de warme, houtje-touwtje jassen (veel gespot) van NanaMica in de trendkleur van dit winterseizoen: camel. Houd ook het Italiaanse merk Bark in de gaten, dat dit seizoen voor het eerst op de markt verschijnt. De collectie is simpel met alleen maar grofgebreide wollen houtje-touwtje vesten in verschillende frisse kleuren. De grofgebreide kwaliteiten zijn trouwens niet zwaar, integendeel, deze lijken elk seizoen lichter te worden.

Dat is meteen een van de belangrijkste ontwikkelingen van deze beurseditie: betere meningen voor beter draagcomfort. En niet onbelangrijk: nog steeds warm voor de koude wintermaanden.

Lees een uitgebreid interview met de Nederlandse designerlabels in de mannenmodespecial die vrijdag 21 januari uitkomt. Ook vind je binnenkort in Textilia een uitgebreid trendverslag van de Pitti Uomo.