TOP

Pitti Immagine lanceert virtuele modebeurzen

Mannenmodebeurs Pitti Uomo en kindervakbeurs Pitti Bimbo zijn volgend jaar niet alleen fysiek te bewonderen, maar ook virtueel. Beursorganisatie Pitti Immagine lanceert beide modebeurzen in januari 2011 online, zodat ondernemers de shows via de pc kunnen bekijken.

De digitale versies van Pitti Uomo en Pitti Bimbo worden een week naar de fysieke modebeurzen in Italië online gelanceerd en blijven dertig dagen toegankelijk. “Het is erg lastig om bijna duizend kledingmerken in vier dagen te zien”, vertelt Raffaello Napeleone, CEO bij Pitti Immagine aan modemagazine WWD. De directeur hoopt met het nieuwe platform contacten en verkopen tussen modemerken en ondernemers uit te breiden en de beleving van de fysieke modebeurzen te verlengen.

Honderd modemerken online
Bellwood, Fire+Ice, Denham, Kickers, Lyle & Scott, Nanni, Bogner en bijna honderd andere modemerken hebben zich al aangemeld voor de online primeur in januari. Ondernemers die via internet de nieuwste shows bekijken kunnen via het nieuwe platform e-pitti.com/it online direct hun bestelling plaatsen. E-Pitti is de naam voor het nieuwe digitale beursplatform en wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf Fiera Digitale.

Data modebeurzen
Mannenmodebeurs Pitti Uomo vindt dit jaar van 11 tot en met 14 januari plaats. Kindermodebeurs Pitti Bimbo een week later, van 20 tot en met 22 januari. Van beide modebeurzen verschijnt een week later de virtuele versie op het web.