TOP

Peek & Cloppenburg met nieuw winkelconcept, Circle of Gentlemen stopt met Tim Douwsma en kledingzaak wordt internetsensatie

Op Facebook laat kledingmerk Circle of Gentlemen weten dat het zijn partnerschap met Tim Douwsma beëindigt. Verder: Peek & Cloppenburg lanceert nieuw winkelconcept in Westfield Mall of the Netherlands en met bijna 100.000 volgers op Facebook zijn de mode-updates van vrouwenmodeboetiek Dejacque een internethit. Je leest het in het nieuwsoverzicht van 28 september.

Foto: Peek & Cloppenburg

Peek & Cloppenburg lanceert nieuw winkelconcept in Westfield Mall of the Netherlands

Modewarenhuis Peek & Cloppenburg kondigt aan dat zij in maart 2021 een innovatieve internationale flagshipconceptstore van 4.500 m² openen in Westfield Mall of the Netherlands. Hiermee wordt Peek & Cloppenburg een anchor store in de Mall, wat ‘een veelbelovend nieuw hoofdstuk’ in de geschiedenis van de retailgigant markeert, aldus een persbericht. De winkel zal een reeks middelgrote tot grote merken aan het winkelaanbod toevoegen.

Kledingmerk Circle of Gentlemen zegt partnerschap met Tim Douwsma per direct op

In een post op Facebook laat kledingmerk Circle of Gentlemen weten zijn partnerschap met Tim Douwsma te beëindigen. Dat schrijft de Leeuwarder Courant. Dit naar aanleiding van zijn deelname aan de #Ikdoenietmeermee-actie. Het bedrijf heeft ruim een jaar samengewerkt met Douwsma. Als ambassadeur van het kledingmerk is de Drachtster enkele tijd het gezicht geweest van het merk. Op Facebook schrijft het merk: ‘Helaas heeft hij onlangs bepaalde uitlatingen gedaan met betrekking tot de coronacrisis op een manier waar wij ons niet in kunnen vinden. Van zijn persoonlijke uitspraken willen wij ons uitdrukkelijk distantiëren.’

Kledingzaak wordt internetsensatie: ‘Als mama gaat posten hebben we zo 40 man in de wacht’

Met bijna 100.000 volgers op Facebook zijn de mode-updates van damesboetiek Dejacque een flinke internethit. Fans komen van heinde en verre naar de winkel van oprichter Debby van der Zande (45) en compagnon Saskia Bouwmeester (40). Het Algemeen Dagblad ging op pad om een kijkje te nemen in het Twentse Oldenzaal. Want business is booming bij Dejacque. Sinds de derde uitbreiding, het compagnonschap met Saskia en de verzendservice is de damesboetiek helemaal niet meer te stoppen. De enthousiaste (en soms ook wat chaotische) mode-updates van de zaak zijn een hit op sociale media. Dat had Debby tien jaar geleden, toen ze haar marktkraam met kip verruilde voor een hippe kledingzaak, niet durven dromen.

Kledingmerk Stromae komt voor het eerst in 2 jaar met nieuwe collectie

Voor het eerst in twee jaar tijd komt Mosaert, het kledingmerk van Stromae, met een nieuwe collectie. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht, meldt Het Laatste Nieuws. “Na een afwezigheid van twee jaar in de media zijn we heel tevreden om de release van onze nieuwe collectie, Capsule 6, aan te kondigen”, klinkt het. “Deze nieuwe uniseks en ecoverantwoordelijke collectie bestaat uit een twintigtal stukken die volledig in Europa werden gemaakt met gerecycleerde en/of biologische materialen.”

G-Star claimt primeur met afrekenen via Instagram

Modelabel G-Star maakt het voor Amerikaanse consumenten mogelijk direct producten te kopen via Instagram. Dat schrijft Retailtrends. De denimspecialist is naar eigen zeggen het eerste Nederlandse modemerk dat de checkout-functie van Instagram implementeert. Met de checkout-tool kunnen Instagram-gebruikers direct via het platform een aankoop doen. Producten kunnen meteen aan het winkelwagentje worden toegevoegd zonder de app te verlaten. Na eenmalig de betalingsgegevens te hebben ingesteld kunnen consumenten volgens G-Star in een paar klikken afrekenen. “Deze nieuwe functie ondersteunt onze omnichannelstrategie en we zijn erg blij dat we een van de eerste merken zijn die dit aanbieden”, zegt cmo Gwenda van Vliet van G-Star.