TOP

Part Two slaat nieuwe weg in *

Part Two wil weer groeien op de Nederlandse markt. Daarom gaat de Belgische agent Fashion Today! Agencies een samenwerking aan met agentuur Fashion Acts, zodat het Deense merk weer een showroom in Nederland heeft.

Fashion Today! Agencies is sinds eind 2013 agent van Part Two voor de Benelux. Het Belgische agentschap verkoopt zijn collecties vanuit een villa in Brasschaat bij Antwerpen. Gezien de plannen met Part Two voor Nederland opent op 1 juli in samenwerking met Fashion Acts een showroom in het World Fashion Centre in Amsterdam. Fashion Today! Agencies Brasschaat blijft wel hoofdverantwoordelijk voor Part Two in de Benelux en zal nauw samenwerken met subagent Fashion Acts.

Nieuw moederbedrijf

Part Two was ooit een sterk vrouwenmodemerk in Nederland. Het merk kreeg echter te lijden onder de vele strategiewijzigingen en managementwisselingen bij moederbedrijf IC Companys, dat zich wilde focussen op het premiumsegment. Het merk verdween daardoor nagenoeg van de Nederlandse markt. In 2014 werd Part Two samen met de merken Inwear, Matinique en Soaked in Luxury verkocht aan het DK Company, dat zich richt op het middensegment. Sindsdien wordt er in alle merken weer flink geïnvesteerd.

Part Two 3 Part Two 1

Kwaliteit

DK Company wil met Part Two terug naar de roots. Daarom is het oude designteam weer aan het roer gezet vanaf de zomercollectie 2016. “Part Two had altijd een hele goede naam op het gebied van kwaliteit”, vertelt Ruud Naarden, eigenaar van Fashion Acts. “Er werd echter zo op die kwaliteit gefocust dat de mode een beetje vergeten werd. De collectie werd vrij ingetogen. Met het nieuwe designteam komt er weer meer mode in de collectie. Met meer aandacht voor de uitstraling, maar uiteraard wel met behoud van de kwaliteit waar het merk zo bekend om staat.”

Volwassenere doelgroep

Daarnaast wordt de collectie van Part Two volwassener en vrouwelijker. “We focussen nu op vrouwen van 25 tot 45 jaar, de doelgroep was vroeger wat jonger. Het moederbedrijf investeert volop in marketing om ons te ondersteunen bij het in de markt zetten van het nieuwe Part Two.”

Part Two 5Part Two 4