TOP

Overname Björn Borg-winkels door DBM op handen

Dutch Brand Management (DBM) heeft afgelopen week een intentieovereenkomst getekend met Detail Line voor de overname van alle Nederlandse Björn Borg-winkels. De overname, die geen gevolgen heeft voor het personeel van de winkels, wordt naar verwachting eind januari 2011 afgerond. Dat meldt DMB in een persbericht.

“De overname past in de strategie van Björn Borg Zweden om Wholesale en Retail onder een dak te brengen”, meldt René de Bruin, directeur/eigenaar van DBM in de persverklaring. “Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag.”

Zo zal ondermeer de communicatie naar de consument voortaan centraal worden aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam. Dankzij de acquisitie groeit de omzet van DBM naar €55 miljoen in 2011.

Metamorfose
De winkels die nu in het bezit komen van DBM, ondergaan in volgend jaar een metamorfose naar voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borg retailconcept. Dit concept is vanuit het hoofdkantoor in Zweden gelanceerd. De eerste conceptstore in Stockholm is inmiddels geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland start DBM in februari 2011 met de ombouw van de eerste winkels.

De verkopende partij Detail Line is afgelopen jaren franchisenemer geweest van de Björn Borg stores en was eigendom van Nico van Galen Last. René de Bruin laat weten Detail Line zeer erkentelijk te zijn voor al het werk dat afgelopen zes jaar voor Björn Borg is verricht. “Dat heeft er mede toe bijgedragen dat Björn Borg is uitgegroeid tot een stabiel A-merk in de Benelux.”