TOP

Overheidssubsidie voor Dutch Fashion Foundation

De Dutch Fashion Foundation heeft van het ministerie van Economische Zaken een driejarige subsidie van 1 miljoen euro ontvangen. Met als doel om de onderscheidende Nederlandse mode-industrie op de internationale sleutelmarkten Parijs en Milaan te promoten.

Met de subsidie kan de Dutch Fashion Foundation de Nederlandse mode, in het hoogste segment, internationaal op de kaart te zetten. Zo wil de organisatie de lijst van bekende Nederlandse modenamen Viktor en Rolf en Marlies Dekkers, G-star, Scotch & Soda en Vlisco in de toekomst graag aanvullen.

Met onder andere de internationale campagne Dutch Touch wil de Dutch Fashion Foundation de positionering van de Nederlandse mode in het buitenland te versterken. Angelique Westerhof, oprichter van de Dutch Fashion Foundation, meldt in een persbericht: “Vanaf 2001 is de Dutch Touch campagne incidenteel ingezet op buitenlandse speerpuntmarkten. Het is daarom zeer dankbaar en motiverend om de promotie van Nederlandse opkomende top labels nu op een structurele manier te kunnen voortzetten. Wij zijn er van overtuigd dat subsidie in het kader van de 2g@there regeling gaat bijdragen aan weer een cruciale groeistap in de missie van de Dutch Fashion Foundation om niet alleen in het buitenland de Nederlandse mode te positioneren, maar tevens een gezonde bodem te creëren in Nederland voor de modediscipline, juist door een koppeling van nationale en internationale kennis en netwerken. De potentie die wij in Nederlandse mode in het hoger segment zien kan nu versneld op de wereld markt gaan bloeien, daar verheugen wij ons op.”