TOP

Outfit reist 40.000 kilometer rond de wereld

Gedurende een heel jaar reisde één outfit over de hele wereld – van blogger naar blogger, van vriendin naar vriendin. De outfit bereikt op 30 juli 2015 zijn eindstation in München, na 18 verschillende landen bezocht te hebben.

Op 30 juli 2014, de Internationale Dag van de Vriendschap, lanceerde aanbevelingsplatform Stylefruits een internationale bloggercampagne: “Friend-Ship around the World”. Een jaar lang reisde één outfit over de hele wereld – van blogger naar blogger, van vriendin naar vriendin. Op 30 juli 2015, het is dan weer Internationale Dag van de Vriendschap, bereikt de outfit het eindstation in Munchen. De kleding heeft dan bijna 40.000 kilometer gereisd, in 18 verschillende landen.

Outfit

De outfit bestond uit een speciaal voor dit evenement ontworpen t-shirt, een designer leren jas en een armband met het infinity symbool.  Het doel van de campagne was brand awareness creëren onder influencers en de banden tussen internationale modebloggers aanhalen.

“Fashion bloggers zijn belangrijke multipliers voor ons”, zegt Michael Vietze, oprichter en cmo van Stylefruits. “In onze campagne nemen we het “-ship” element in ‘friendship’ letterlijk. De bloggers beslissen zelf waar de outfit als volgende naar toe gaat. Net als bij Stylefruits zelf spelen user interactie en de community een centrale rol. Hierdoor droeg de campagne zichzelf.”

Stylefruits Outfit - copyright Blertina Shabani and Karen Gkiounasian