TOP

Orangebag verkoopt samples voor goed doel

Webshop Orangebag gaat vanaf 16 november samples van merken verkopen. Deze items zijn uniek omdat ze nooit in productie zijn genomen. De totale opbrengst gaat naar een goed doel in Zuid-Afrika.

“Ieder merk presenteert ieder seizoen een sample collectie waarbij er altijd enkele items zijn die uiteindelijk niet geproduceerd worden. Deze samples gaan vaak weer terug naar het hoofdkantoor en hier gebeurt verder weinig mee”, zegt Tineke Sluiter, eigenaar van webwinkel Orangebag, in een persbericht.

“Zonde, want mijn ervaring is dat het hierbij juist vaak gaat om hele bijzondere en excentrieke ontwerpen waarmee je menig fashionista blij kunt maken. Met name omdat het een uniek ontwerp is waarvan er maar één exemplaar verkrijgbaar is”, aldus Sluiter.

Sluiter heeft samples verzameld van merken als French Connection, Dagmar, Patrizia Pepe, Hoss Intropia, Dutchess, Loiza by Patrizia Pepe, Hartford, Graumann, Alchemist en Hans Ubbink.

De samples zijn ontwerpen uit de winter 2012 collecties. Ze worden voor de helft van de winkelprijs aangeboden en de gehele opbrengst gaat naar Bambanani, een stichting die een bijdrage levert aan een betere toekomst voor kinderen in Phalaborwa, Zuid-Afrika.